تاریخ : يکشنبه 17 دي 1402
کد 7150

پارلمان بخش خصوصی اصفهان به دنبال شبکه‌سازی در میان بانوان توانمند است

گسترش تعاملات اتاق‌های بازرگانی اصفهان، خراسان رضوی و البرز در حوزه زنان

نشست هم‌اندیشی بانوان با حضور مسئولان شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان و مهمانانی از استان‌های البرز و خراسان رضوی برگزار شد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات تاق بازرگانی اصفهان، در این نشست، مژگان ایزدی، رئیس شورای عالی بانوان و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: در اتاق بازرگانی اصفهان شبکه‌سازی را آغاز کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم بانوانی که فعالیت اقتصادی دارند را با یکدیگر آشنا کنیم.
 وی ادامه داد: اصفهان دارای بانوان توانمند و بزرگی در عرصه‌های اقتصادی است، این بانوان می‌توانند به عنوان افراد موفق به جامعه معرفی شوند، اتاق بازرگانی در این دوره نگاه ویژه‌ای به حوزه بانوان دارد؛ لذا امیدواریم با افزایش تعاملات و همکاری‌ها شاهد رشد و توسعه روزافزون موفقیت‌های بانوان در بخش‌های مختلف به‌ویژه عرصه‌های اقتصادی باشیم.
 عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: در این کمیسیون به دنبال ایجاد نگاه ویژه به ظرفیت‌های اصفهان هستیم، اصفهان در جنبه‌های مختلف گردشگری به‌ویژه مقوله گردشگری سلامت، دارای توانایی‌های خاصی است که باید از آنها بهره برد.
 
 مرجان انشائیه، نایب‌رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: امروز ایجاد ارتباطات بین بانوان فعال در بخش‌های اقتصادی می‌تواند به شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان کمک کند و با افزایش همکاری‌ها امکان موفقیت در فعالیت‌های اقتصادی افزایش می‌یابد، از طرفی ضروری است دوره‌های توانمندسازی بانوان به منظور گسترش حضور آنها در عرصه‌های اقتصادی با قدرت و جدیت پیگیری شود، شورای عالی بانوان نیز با اولویت قرار دادن نیازهای بانوان در تلاش برای افزایش نقش بانوان در فضای اقتصادی استان و کشور است.
 
 در ادامه آذر کیانی نژاد، رئیس هیات مدیره کانون زنان بازرگان خراسان رضوی اظهار کرد: از اتاق بازرگانی اصفهان به دلیل میزبانی خوب تشکر می‌کنم، امروز تعاملات خوبی میان اتاق اصفهان و خراسان رضوی در بخش بانوان شکل گرفته که جای خرسندی دارد، کانون زنان بازرگان خراسان رضوی از سال ۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد و پس از وقفه کوتاه در سال ۹۶ مجدداً فعالیت خود را از سر گرفت، این کانون در رتبه‌بندی کانون‌های کشور رتبه نخست را کسب کرده است و کارگروه‌های کانون نیز با جدیت در زمینه‌های مختلف مرتبط با بانوان همچون توانمندسازی و شبکه‌سازی فعالیت می‌کنند.
 وی ادامه داد: در بخش بین‌المللی، ارتباطات خوبی با اتاق تجارت زنان افغانستان داریم، بستر و شرایط خوبی برای تعامل وجود دارد تا هیأتی از ایران به افغانستان سفر کند، همچنین با اتاق بازرگانی زنان لاهور پاکستان ارتباط داریم و مقدمات حضور بانوان بازرگان لاهور در مشهد در حال برنامه‌ریزی است. همچنین با شورای عالی بانوان دبی ارتباطات خوبی برقرار کرده‌ایم و در تلاش هستیم روزبه‌روز بر افزایش تعاملات و همکاری‌های بین‌المللی بیفزاییم.
 رئیس هیات مدیره کانون زنان بازرگان خراسان رضوی با اشاره به برخی فعالیت‌های کانون زنان بازرگان خراسان رضوی افزود: در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان حضور فعال داریم، همچنین با توجه به جمعیت زیاد بانوان شاغل در شهرک‌های صنعتی، به دنبال ایجاد مهدکودک در شهرک‌های صنعتی هستیم، پیگیری اعطای تسهیلات به مشاغل کوچک و متوسط، بررسی قوانین مختلف در حوزه کسب‌وکار بانوان و... نیز در حال انجام است.
 نایب‌رئیس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی خراسان رضوی اضافه کرد: علاوه بر اقدامات در حوزه بانوان، طرح سفیران سلامت را در کمیسیون سلامت اتاق مشهد پیگیر هستیم تا بتوان نقش بانوان در توسعه سلامت جامعه را گسترش داد، همچنین گسترش گردشگری سلامت با قدرت در حال پیگیری است و امیدواریم در این بخش نیز شاهد گسترش همکاری‌ها میان دو استان باشیم. در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در اولین فرصت، میزبان نمایندگان شورای عالی بانوان اتاق اصفهان در مشهد باشیم و در راستای گسترش تعاملات قدم برداریم، اتاق بازرگانی اصفهان در زمینه بانوان اقدامات بسیار خوبی انجام داده و موفق است.
 
 شادی حاضری، رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز نیز در این نشست عنوان کرد: اتاق بازرگانی اصفهان به خوبی در بخش بانوان فعالیت دارد و حمایت مسئولان پارلمان بخش خصوصی این شهر از بانوان فعال در عرصه‌های اقتصادی جای تحسین دارد. برگزاری نشست‌های فصلی با نمایندگان اتاق‌ها در استان‌های مختلف کشور را جز اولویت‌های کاری خود قرار داده‌ایم و در تلاش برای گسترش تعاملات با تمامی استان‌ها هستیم.
 وی ادامه داد: با ساخت چندین کلیپ حرفه‌ای، برخی فعالیت‌های کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق البرز به نمایش درآمد، استان البرز در رشته‌های متعدد هنری همچون شیشه، گلیم، چرم، قلم‌زنی مس، معرق چوب و... استادان بزرگی دارد. تلاش داریم صنایع‌دستی تولیدی استان را به همگان معرفی کنیم و در همین راستا جشنواره بزرگی در البرز برگزار شد، همچنین صنایع‌دستی استادان هنرمند در اتاق بازرگانی در معرض دید فعالان اقتصادی قرار دارد تا ظرفیت‌های استان به نمایش گذاشته شود.
 
 امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست عنوان کرد: از شورای عالی بانوان بابت فعالیت‌های مؤثر در ماه‌های اخیر تشکر می‌کنم، پیشنهاد می‌کنم موضوع شبکه‌سازی با قدرت و جدیت در سطح استان و سپس کشور انجام پذیرد. حمایت از بانوان فعال اقتصادی از اولویت‌های مهم اتاق بازرگانی اصفهان است و در این مسیر از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد، با تمام توان تلاش می‌کنیم شرایط و فضای کسب‌وکار و فعالیت‌های اقتصادی برای بانوان بهبود یابد و حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.
 
آلبوم تصاویر نشست هم‌اندیشی بانوان