تاریخ : دوشنبه 11 دي 1402
کد 7134

کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی برگزار شد

اهتمام اتاق بازرگانی اصفهان به سیاست‌گذاری در سرمایه‌گذاری استان

اتاق بازرگانی اصفهان تسهیل سرمایه‌گذاری در ایجاد خط هواپیمایی در اصفهان، پیشبرد دهکده لجستیک و سایر پروژه‌های کلان را پیگیری می‌کند.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی برگزار شد. در این جلسه، علی صفرنوراله، عضو هیات رئیسه اتاق و رئیس این کمیسیون گفت: توجه به اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان جزو برنامه‌های این کمیسیون است. اتاق بازرگانی اصفهان تسهیل سرمایه‌گذاری در ایجاد خط هواپیمایی در اصفهان، پیشبرد دهکده لجستیک و سایر پروژه‌های کلان را پیگیری میکند. از جمله فعالیت‌های این کمیسیون در یک ماه اخیر می‌توان به برگزاری سه جلسه هیئت رئیسه، برگزاری دو جلسه کمیته حفظ و توسعه سرمایه‌های موجود و رفع موانع سرمایه‌گذاری، جلسه کمیته بازار پول و سرمایه و جلسه کارگروه تأمین مالی فناوری و نوآوری اشاره کرد.
وی ادامه داد: از جمله اقدامات مهم دیگر کمیسیون در ماه گذشته، برگزاری نشست کاربردی بررسی روش‌های نوین تأمین مالی در بازار سرمایه با حضور مدیرعامل و معاون پذیرش فرابورس ایران با هدف آشنایی فعالین اقتصادی با ابزارهای نوین تأمین مالی از بازار سرمایه بوده است. آشنایی فعالین اقتصادی با ابزارهای نوین تأمین مالی از بازار سرمایه و پاسخ به سؤالات حضار در مورد نحوه ورود به بازار سرمایه، همچنین امضا تفاهم‌نامه فی‌مابین فرابورس ایران و اتاق بازرگانی اصفهان با هدف تسهیل تأمین مالی شرکت‌های عضو اتاق از بازار سرمایه از برنامه‌های این نشست بوده است.
 
در ادامه محسن ایروانی، کارشناس ارشد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به بیان استراتژی‌های انتخاب اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان پرداخت. وی به ضرورت داشتن دید راهبردی در سرمایه‌گذاری‌های آتی استان و به‌ویژه آماده‌سازی کیف‌های سرمایه‌گذاری اشاره نموده و توجه به توسعه پایدار، انقلاب صنعتی نسل ۴ و استفاده از مطالعات تطبیقی دیگر کشورها را در تبیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان مهم برشمرد.
 
در ادامه، محمد ابکا، عضو کمیسیون سرمایه‌گذاری گفت: در کشور رویاها و برنامه‌های زیبای استراتژیک آماده می‌شود؛ ولی عملیاتی نمی‌گردد. توجه به ابعاد بودجه و نقش آن در توسعه سرمایه‌گذاری و ضرورت هدفمندی یارانه‌ها به شکلی که به صورت هدفمند، همه اقشار جامعه از آن برخوردار شوند نیز از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود.
 
آلبوم تصاویر کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی