تاریخ : سه شنبه 28 آذر 1402
کد 7112

رؤسای هیئت‌امنای شهرک‌های صنعتی با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان دیدار کردند

سیاست اتاق بازرگانی حمایت و تقویت انجمن شهرک‌های صنعتی است

در دومین نشست رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با رؤسای هیئت‌امنای شهرک‌های صنعتی بر لزوم حمایت و تقویت انجمن صنفی کارفرمایی هیئت‌امنا و شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی تأکید شد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: در جلسه گذشته پیشنهاد شد که کمیته‌ای تخصصی برای شهرک‌های صنعتی ذیل کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تشکیل شود. باتوجه‌به بررسی‌های صورت‌گرفته و رابطه خوب اتاق بازرگانی با خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان که در دوره دهم شکل گرفته است به این نتیجه رسیدیم برای جلوگیری از موازی‌کاری، سیاست اتاق بر پایه حمایت همه‌جانبه و تقویت انجمن صنفی کارفرمایی هیئت‌امنا و شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی قرار گیرد.
 وی در ادامه افزود: در این راستا همه امکانات و فرصت‌های اتاق در اختیار انجمن صنفی کارفرمایی هیئت‌امنا و شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی قرار دارد و اعضای این انجمن می‌توانند از این بستری که فراهم شده نهایت استفاده را ببرند و مشارکت فعال داشته باشند. دوره دهم اتاق بازرگانی با شعار اتاق سه‌هزارنفری تشکیل شد و معتقدیم که اتاق متعلق به گروه، جناح، صنعت و یا صنف خاصی نیست و همه فعالان اقتصادی و اعضای اتاق می‌توانند به همه ظرفیت‌های موجود دسترسی داشته باشند. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم که انجمن برای برگزاری جلسات منظم در محل اتاق بازرگانی برنامه‌ریزی کند و هیئت نمایندگان اتاق نیز حمایت‌های لازم را انجام خواهند داد.

 امیرحسین قاضی عسگر، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی هیئت‌امنا و شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی نیز در این جلسه گفت: طرح سهم یک‌درصدی شهرک‌های صنعتی از مالیات بر ارزش‌افزوده یکی از مطالبات اصلی فعالان این حوزه است که در قانون هفتم توسعه به تصویب نرسید و اکنون برای تصویب به دو سوم رأی نمایندگان در صحن علنی مجلس نیاز است. ازاین‌رو مذاکراتی چه در سطح ملی و چه در سطح استانی با نمایندگان انجام شده و رایزنی‌هایی با مسئولان صورت‌گرفته تا این طرح در آینده در مجلس به تصویب برسد. همچنین برای افزایش درآمدزایی شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی در دوره‌های گذشته تلاش شده بود که برخی از مجوزها از جمله مجوز پایان ساخت با همکاری نظام‌مهندسی توسط شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی ارائه شود؛ ولی این درخواست با مخالفت نهادهای بالادستی در تهران روبرو شد.
 در ادامه این جلسه رؤسای هیئت‌امنای شهرک‌های صنعتی به بیان دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند و چالش‌ها و فرصت‌های موجود را بررسی کردند.
 
آلبوم تصاویر هیئت‌امنای شهرک‌های صنعتی