تاریخ : دوشنبه 27 آذر 1402
کد 7108

مجمع عمومی مؤسسین انجمن صنایع لوازم‌خانگی استان اصفهان برگزار شد

ضرورت ایجاد برند ملی لوازم‌خانگی برای توسعه بازارهای صادراتی و ایجاد وحدت رویه

مجمع عمومی مؤسسین انجمن صنایع لوازم‌خانگی استان اصفهان با حضور پیشکسوتان و فعالان این صنعت در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، در این مجمع، محمدحسین حجّه‌فروش، سرپرست واحد امور تشکل‌های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: اصفهان قطب تولید لوازم‌خانگی کشور است و به‌این‌ترتیب، چنین تشکلی باید بتواند بسیار چابک‌تر و فعالانه‌تر موضوعات و مشکلات پیرامون صنعت لوازم‌خانگی را در سطح استان و کشور دنبال و جهت حل این مشکلات تلاش نماید.

 عباس دیانی، مؤسس کارخانجات گروه صنعتی انتخاب، به‌عنوان رئیس جلسه مجمع ضمن تشکر از تمام فعالان حوزه تولید لوازم‌خانگی در استان بیان کرد: بین فعالان این صنعت در استان هیچ‌گونه جدایی وجود ندارد و تمامی تولیدکنندگان سربازانی هستند که در جنگ اقتصادی و سیاسی در صف مقدم در حال جان‌فشانی و خدمت هستند. لازمه موفقیت در این جنگ ایجاد صدای واحد و تدوین رویه و استراتژی‌های یکسان در مواجهه با مشکلات است.

 در ادامه علیرضا صمدی، مؤسس گروه صنعتی لورچ از مشکلات تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در صادرات این محصولات به سایر کشورها گلایه کرد و از تولیدکنندگان و هیئت مؤسس انجمن صنایع لوازم‌خانگی استان اصفهان درخواست نمود با ایجاد و توسعه یک برند ملی، اقدامات واحد صادراتی و حمایتی صورت پذیرد تا علاوه بر تقویت وجهه صنعت لوازم‌خانگی در داخل کشور، اعتبار از دست رفته این صنعت در برخی از کشورها ناشی از صادرات محصولات غیراستاندارد و بی‌کیفیت بازگردد و بتوان با ایجاد این انجمن و اقدامات آن، استان اصفهان را به عنوان پیشتازی جهت ایجاد برند ملی در سطح کشور معرفی نمود.
  همچنین وی به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده صادراتی توسط فعالین این صنعت طی سال‌های گذشته در سایر کشورها اشاره داشت و گفت: این توانمندی‌ها در شرایط فعلی بدون استفاده رها شده است و لازمه استفاده از این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها مطالبه‌گری انجمن از مجموعه دوایر دولتی است.
 در ادامه، اساسنامه «انجمن صنایع لوازم‌خانگی استان اصفهان» قرائت و بررسی شد و نهایتاً توسط اعضای هیئت مؤسس تصویب شد؛ سپس انتخابات هیئت‌مدیره و بازرسان اصلی و علی‌البدل انجمن برگزار گردید و پس از تعیین سمت، نتایج زیر به دست آمد:
 محمدعلی ستاری (رئیس هیئت مدیره)
  اکبر محکم کار (نایب‌رئیس هیئت مدیره)
 مرتضی الهی دوست (خزانه‌دار و عضو اصلی هیئت مدیره)
 علی شاه زیدی (عضو اصلی هیئت مدیره)
 علی جابرزاده (عضو اصلی هیئت مدیره)
 محمدرضا احمدی (علی‌البدل اول هیئت مدیره)
 مجتبی شیربان‌شاهی (علی‌البدل دوم هیئت مدیره)
 رضا داوودی (بازرس اصلی)
 محمدباقر کسایی (بازرس علی‌البدل)
  شایان ذکر است استان اصفهان با بیش از ۱۲۰ واحد صنعتی حدود ۵۰ درصد لوازم‌خانگی کشور را تولید می‌کند.
 
آلبوم تصاویر مجمع عمومی مؤسسین انجمن صنایع لوازم‌خانگی استان اصفهان