تاریخ : دوشنبه 27 آذر 1402
کد 7107

برگزاری میز گمرک برای رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی ادامه دارد

راهنمایی بازرگانان برای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت گمرکات اصفهان

نمایندگان هشت شرکت و واحد صنعتی در ادامه جلسات میز گمرک اتاق بازرگانی که با حضور مدیرکل گمرکات اصفهان در دوشنبه‌های آخر هر ماه برگزار می‌شود، به بیان مشکلات خود پرداختند و راهنمایی‌های لازم را دریافت کردند.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، رسول کوهستانی، مدیرکل گمرکات اصفهان در حاشیه این جلسه گفت: دوشنبه‌های هر هفته به‌عنوان روز ملاقات مردمی در گمرک در نظر گرفته شده است؛ ولی ملاقات‌های مردمی گمرک تنها به روزهای دوشنبه محدود نمی‌شود و در همه روزهای کاری ملاقات مردمی صورت می‌پذیرد. ازآنجاکه بسیاری از فعالان اقتصادی با گمرک آشنایی ندارند و یا اینکه چون مشکلاتشان مربوط به سایر گمرک‌های کشور است به گمرک اصفهان مراجعه نمی‌کنند، تصمیم گرفته شد که دوشنبه‌های آخر هر ماه میز گمرک برای فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شود. هدف از برگزاری این میز گمرک در وهله نخست این است که بازرگانان اصفهان بتوانند بیشترین بهره را از امکانات و ظرفیت‌های گمرکات اصفهان ببرند و در درجه دوم در بحث دستورالعمل‌ها و قوانین موجود راهنمایی و مشاوره لازم را به فعالان اقتصادی ارائه دهیم چرا که بسیاری از آنها به قوانین اشراف ندارند و از ظرفیت‌های در نظر گرفته شده آگاه نیستند.
 وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر رئیس‌کل گمرک کشور به اصفهان گفت: این سفر باهدف بازدید از گمرکات اصفهان و بهره‌برداری از پروژه‌ها انجام شد. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به محوطه‌سازی، پروژه‌های زیرساختی، دیوارکشی گمرکات کاشان و افتتاح سالن اجتماعات شهدای ۲۵ آبان گمرکات اصفهان و همچنین ایجاد مرکز آموزش منطقه‌ای کشور در اصفهان اشاره کرد.
 مدیرکل گمرکات اصفهان اظهار داشت: واگذاری اختیار تعیین ارزش کالاهای صادراتی به استان که در جلسه اعضای اتاق بازرگانی با رئیس‌کل گمرک ایران مطرح شد، در حال بررسی است و راهکارهای قانونی آن نیز توسط گمرک اصفهان ارائه شده است. راهکار جایگزینی که تا به‌نتیجه‌رسیدن مذاکرات در دستور کار قرار داده‌ایم این است که صادرکنندگانی که باور دارند کالاهای صادراتی‌شان ارزش بالاتر از قیمت اعلام شده گمرک دارند می‌توانند مستندات خود را با تأیید انجمن مربوطه و سازمان صمت ارائه دهند تا درخواست آنها در مرحله نخست در گمرک اصفهان بررسی شود و در صورت تأیید درخواست آنها به دفتر تعیین ارزش گمرک ایران ارسال شود و آنها در جلسات هفتگی این موارد را بررسی کنند و به تصویب برسانند.
 
آلبوم تصاویر برگزاری میز گمرک برای رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی ادامه دارد