تاریخ : دوشنبه 27 آذر 1402
کد 7106

برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش با اهداف خیریه در کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی

لزوم فرهنگ‌سازی و ترویج نذر وقت در جامعه

جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی اتاق بازرگانی اصفهان با حضور اعضای این کمیسیون و جمعی از نمایندگان بنیادهای خیریه معلولان و اساتید دانشگاه برگزار شد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، محمدرضا گل احمد، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: همایش تیک‌آف که به همت کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی برگزار شد، دستاورد خوبی داشت و نزدیک به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از این همایش گردآوری شد که در اختیار خیریه صرع قرار گرفت و اکنون نیز در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین همایش هستیم. در روزهای اخیر بازدیدی از زندان اصفهان داشتیم و در آنجا با محکومین مالی که برخی از آنها مدیران شرکت‌ها و صنایع بودند دیدار کردیم. در حال بررسی ۲۰ پرونده مرتبط با جرائم غیرعمد مالی هستیم تا بتوانیم در ادامه برگزاری همایش‌ها، عواید حاصل از یکی از این همایش‌ها را برای آزادی این محکومین اختصاص دهیم.
 
 محمدحسین بصیری، مسئول کمیته نوع‌دوستی و نوآوری اجتماعی نیز بیان کرد: طبق هماهنگی و رایزنی‌های انجام شده متوجه شدیم که خیریه‌ای تحت عنوان خیریه پژوهشی و فناوری در دانشگاه اصفهان در حال تشکیل است و پیشنهاد شد که با دعوت از مدیران این خیریه ارتباطات کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی با خیریه پژوهش گسترش یابد. همچنین پیشنهاد زمینه‌سازی و فرهنگ‌سازی برای ترویج نذر وقت مطرح شد با این هدف که اگر کسانی هم هستند که توانایی کمک مالی ندارند بتوانند با اختصاص‌دادن وقت و انجام خدمات در امور خیریه شرکت کنند.
 
 داریوش رحیمی، عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم جغرافیا و برنامه‌ریزی دانشگاه اصفهان نیز تصریح کرد: منابع آلاینده به دو بخش ثابت و متحرک تقسیم می‌شود و این منابع تقریباً در طول دوره یک سال ثابت هستند و تغییری نمی‌کنند. اما آنچه که باعث تشدید آلودگی در برخی از بازه‌های زمانی یعنی از مهرماه تا دی‌ماه می‌شود، شرایط جوی اصفهان است که سامانه‌های پرفشار در فصل سرد از سال در اصفهان تقویت می‌شوند. نکته قابل‌توجه این است که بر اساس آمارها سرانه مصرف انرژی در ایران در سال ۱۳۴۶ معادل ۲ بشکه نفت به‌ازای هر نفر بوده و این مقدار در سال ۱۳۹۷ به ۲۲ بشکه نفت به‌ازای هر نفر رسیده است و این امر نشان‌دهنده افزایش چشمگیر مصرف انرژی در کشور است که آلودگی‌ها را در پی دارد.
 در ادامه نمایندگان انجمن و بنیادهای خیریه مرتبط با معلولان جسمی و حرکتی به شرح اقدامات انجام شده و چالش‌های در مقابل معلولان پرداختند و دررابطه‌با نحوه تعامل و همکاری اتاق بازرگانی و گسترش همکاری‌ها رایزنی و تبادل نظر کردند.
 
آلبوم تصاویر لزوم فرهنگ‌سازی و ترویج نذر وقت در جامعه