تاریخ : دوشنبه 27 آذر 1402
کد 7105

تقدیر از عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان به‌عنوان چهره برجسته صنعت نورد ایران

فولاد کویر در مسیر توسعه محصولات آلیاژی و صادرات است

احمد خوروش، مدیرعامل مجتمع فولاد کویر به‌عنوان چهره برجسته سال ۱۴۰۲ در صنعت نورد ایران در دوازدهمین کنفرانس ملی سازه و فولاد و اولین کنفرانس ملی نوردکاران ایران معرفی شد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی دراین‌رابطه گفت: این دستاورد به‌خاطر اجماع و همکاری همه فعالان اقتصادی بوده و به‌واسطه رقابت و نظرخواهی که در سطح کشور انجام گرفت، بنده برای این عنوان انتخاب شدم. به‌خاطر تغییر روش در تولید و سبک‌سازی و مقاوم‌سازی فولادها و توجه به محیط‌زیست و فولاد سبز که از چند سال گذشته در دستور کار فولاد کویر قرار گرفته است توجه بسیاری از فعالان این حوزه و صنعت را به این موضوع جلب کرده‌ایم.
 احمد خوروش در ادامه افزود: در راستای برنامه‌های توسعه‌ای که در دستور کار داریم تلاش می‌کنیم به سمت تولید فولادهای آلیاژی با ارزش‌افزوده بالاتر حرکت کنیم و در همین زمینه با شرکت‌های مطرح فولادی اروپایی به‌رغم همه مشکلات و موانع تحریمی که در برابر ما بود، قرارداد منعقد کرده‌ایم. در حال حاضر حدود ۹۰ درصد ماشین‌آلات موردنیاز وارد کشور شده است و امیدواریم خط تولید این محصولات در سال آینده راه‌اندازی شود. اکنون در کشور از فولاد زنگ‌نزن محروم هستیم و حجم زیادی از ارز کشور صرف واردات این محصولات می‌شود. امیدواریم با فعالیت‌هایی که ظرف سال آینده در فولاد کویر انجام می‌شود، بتوانیم کشور را از واردات این نوع از فولاد بی‌نیاز کنیم و در کنار آن به بحث صادرات بپردازیم که باتوجه‌به ارزش‌افزوده بالای این محصولات، ارزآوری بسیار قابل‌توجهی برای کشور می‌تواند به همراه داشته باشد.
 
آلبوم تصاویر فولاد کویر در مسیر توسعه محصولات آلیاژی و صادرات است