تاریخ : چهارشنبه 22 آذر 1402
کد 7100

رویداد کانتینر طلایی برگزار شد

اتاق بازرگانی اصفهان الگوی موفق در برگزاری دوره‌های آموزشی

رویداد رقابتی کانتینر طلایی، در جهت توانمندسازی بازرگانان برای صادرات اصولی با حضور بیش از ۶۰ نفر از بازرگانان جوان، فعالین اقتصادی و علاقه‌مندان حوزه صادرات در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، در این رویداد بازرگانان جوان علاقه‌مند به حوزه صادرات طی سه روز آموزش‌های مرتبط با ارزیابی بازارهای صادراتی هدف بر اساس داده‌های مرکز تجارت بین‌المللی را فراگرفتند و در قالب تیم‌هایی به رقابت پرداختند.
 امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این دوره آموزشی اظهار کرد: اصفهان ظرفیت بسیار بالایی در زمینه صادرات دارد و ضروری است با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط اقداماتی به‌منظور افزایش میزان صادرات از استان انجام شود، برگزاری دوره‌هایی این چنینی به‌طورقطع می‌تواند در تحقق این هدف مؤثر باشد و تلاش می‌کنیم چنین برنامه‌هایی ادامه‌دار باشد.
 
 محمدرضا گل احمد، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: رویداد کانتینر طلایی در راستای سیاست‌های هیئت نمایندگان دوره دهم اتاق بازرگانی برای تقویت صادرات استان اصفهان برگزار شد. بر این باوریم که توسعه صادرات تنها راه‌حل رونق و رشد اقتصادی استان است. در همین راستا اتاق بازرگانی اصفهان برنامه‌های خوبی در زمینه آموزش و تربیت بازرگانان در دستور کار قرار داده است که از جمله آن می‌توان به آموزش حدود ۵۰ نفر از جوانان برای فعالیت به‌عنوان کارشناسان صادرات اشاره کرد. ابزارها و داده‌هایی که سازمان تجارت جهانی در اختیار کشورهای درحال‌توسعه قرار می‌دهد بسیار مفیدند و می‌توانند در موفقیت بازرگانان مؤثر باشد. امیدواریم شاهد رشد افرادی باشیم که در این دوره شرکت کرده‌اند.
 
 میرهادی سیدی، مشاور امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت نیز که از راه دور و به‌صورت برخط در این جلسه حاضر شده بود، گفت: در پروژه‌ای با همکاری سازمان تجارت جهانی زمینه‌ای را فراهم کرده‌ایم تا خدماتی در سطح جهانی در حوزه تجارت ارائه دهیم و در نخستین گام بانک اطلاعاتی جامعی از آمارهای اقتصادی و تجاری سراسر دنیا در اختیار گرفته‌ایم. همچنین مدرسانی نیز نحوه استفاده از این بانک اطلاعاتی را آموزش دیده‌اند تا بتوانند این اطلاعات را به بازرگانان سراسر کشور منتقل کنند. سال گذشته با کمک ۳۰ مدرس حدود هزار نفر را آموزش دادیم و این در حالی است که فقط در مهرماه سال جاری حدود هزار نفر در این زمینه آموزش دیده‌اند. براین‌اساس طبق گزارش سازمان تجارت جهانی، ایران رتبه نخست در بین سایر کشورهای دنیا در زمینه آموزش تجارت را دارد. اتاق بازرگانی اصفهان یکی از الگوهای موفق در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی اقتصادی و تربیت بازرگانان به‌حساب می‌آید. در حال حاضر از ۵۳ مدرس کشور، ۶ استاد از استان اصفهان هستند که از این لحاظ بیشترین تعداد را در سطح کشور دارد. از لحاظ تعداد فراگیران نیز اصفهان در جمع استان‌های برتر کشور است. اصفهان تا به امروز با بالاترین تعداد مدرس رسمی و دانش آموخته ابزارها نسبت به شهرهای دیگر کشور پیشتاز است.
 
 
آلبوم تصاویر رویداد کانتینر طلایی