تاریخ : يکشنبه 5 ارديبهشت 1395
کد 709

در کنفرانس بین المللی همکاری ایران و کره در شرایط پسا تحریم مطرح شد؛ استان اصفهان در بخش صنعت ،کشاورزی و گردشگری پذیرای سرمایه گذاران کره ایی است

استان اصفهان در بخش صنعت ،کشاورزی و گردشگری پذیرای سرمایه گذاران کره ایی است/ ایران از نظر صادرات به کره رتبه 28 و از نظر واردات رتبه سوم را دارد/ رییس جمهور کره به زودی به ایران می آید
کنفرانس بین المللی مجمع اقتصادی ایران و کره با عنوان سکوی همکاری ایران و کره در شرایط پسا تحریم به همت اتاق بازرگانی اصفهان و با مشارکت انستیتوی دریانوری کره جنوبی و همکاری قطب علمی اقتصاد بین الملل دانشگاه اصفهان ،دانشگاه شهید بهشتی در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

  سهل آبادی : استان اصفهان در بخش صنعت ،کشاورزی و گردشگری پذیرای سرمایه گذاران کره  ایی است

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش گفت: استان اصفهان با 8 هزار . 500 واحد صنعتی و معدنی صنعتی ترین استان ایران به شمار می رود و در بخش تولید فولاد ،محصولات نساجی،سیمان و مواد پیتروشیمی رتبه نخست کشور را دارد.
وی تولیدات محصولات کشاورزی را از دیگر توانمندی های استان اصفهان برشمرد و گفت:به تازگی یک شرکت سنگاپوری برروی سیب سمیرم سرمایه گذاری کرده است تا در بازار های جهانی با برند سمیرم عرضه شود.
وی وجود آثار تاریخی متعدد در اصفهان را پتانسیل ویژه ایی برای توسعه صنعت گردشگری بین ایران و کره جنوبی برشمرد و گفت:اصفهان می تواند به عنوان یکی از مقصد های مهم و اصلی گردشگری مردم کره جنوبی  معرفی شود.
سهل آبادی به قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد وگفت:سرمایه گذاران خارجی در ایران می توانند 100 درصد مالکیت یک شرکت را به خود اختصاص دهند.
توسعه بنادر ایران در شمال و جنوب زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی بویژه سرمایه گذاران کره ایی است
«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش گفت: ایران به عنوان یکی از اقتصادهای  برتر دنیا و دارا بودن بیش از یک درصد جمعیت جهان ،چهارمین تولید کننده نفت و دارننده دومین ذخایر گازی و همچنین منابع عظیم مواد  معدنی می تواند زمینه را  برای توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری با کره جنوبی  فراهم  سازد.
وی با اشاره به تحریم های اقتصادی علیه ایران در طی سالهای گذشته گفت:تحریم ها ضرباتی به اقتصاد ایران وارد کرد ولی نتوانست رشد کشور را متوقف کند .
رناسی در بخش دیگر از سخنان خود  گفت:قوانین سرمایه گذاری در ایران شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم نموده است از جمله پرداخت غرامت به سرمایه گذاران خارجی است و تسهیلات یکسان با سرمایه گذاری داخلی پرداخت می شود .
رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان اضافه کرد:ایران با دارا بودن 3 هزار کیلومتر مرز آبی در شمال و جنوب موقعیت بی نظیری برای همکاری اقتصادی با کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی فراهم کرده است.
وی با اشاره به سیاست های دولت در راستای برنامه ریزی مناسب برای بهره گیری بهینه از شرایط پس از برجام گفت:با توجه به جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه می توان از این ظرفیت برای ترانزیت کالا به آسیای میانه و کشورهای همسایه استفاده کرد.
وی تاکید کرد:توسعه بنادر ایران در شمال و جنوب جزو برنامه های اصلی دولت است که زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی بویژه سرمایه گذاران کره ایی است.
رییس انستیتوی دریانوردی کره:رییس جمهور کره به زودی به ایران می آید
«سانگ گوی کیم »رییس انستیتوی دریانوردی کره (KMI) در این کنفرانس با اشاره به سفر رییس جمهور کره جنوبی به ایران در آینده نزدیک گفت:پس از برجام زمینه توسعه روابط اقتصادی بین ایران با سایر کشورها از جمله کره فراهم شده است.
وی با اشاره به فعالیت مجمع اقتصادی ایران و کره گفت:این مجمع تلاش می کند که روابط اقتصادی بین دو کشور تسهیل و موانع و مشکلات پیش رو برطرف شود  .
وی با اشاره به مزیت اقتصادی این کشور در تولید خودرو و محصولات کشاورزی گفت: این مجمع در زمینه لجستیک ،پتروشیمی و سلامت خواستار توسعه روابط ایران و کره است .
وی تصریح کرد:این مجمع می تواند روابط تجاری بین دو کشور را تسهیل و با ارایه طرح های استراتژی تجاری زمینه همکاری های اقتصادی را توسعه دهند .کیم خواستار مشخص شدن زمینه همکاری های مشترک بین ایران و کره شد و گفت: مجمع اقتصادی ایران و کره می تواند همکاری مشترک بین شرکت های دو کشور را توسعه دهند.
رییس دانشگاه اصفهان:دانشگاهها  نقش مهمی در تبدیل دانش به فناوری دارند
«هوشنگ طالبی»رییس دانشگاه اصفهان در این کنفرانس با اشاره به چشم انداز توسعه ایران گفت: این سند به عنوان سند بالادستی راهبرد کشور را در بخش های مختلف رقم می زند و بر اساس این سند می توان سیاست های اقتصادی را تدوین ساخت.
وی نقش دانشگاهها در توسعه کشور را بسیار مهم و اثرگذار برشمرد و گفت: نقش دانشگاه توسعه دانش و تبدیل دانش به فناوری  است
طیبی: ایران از نظر صادرات به کره رتبه 28 و از نظر واردات رتبه سوم را دارد
«سید کمیل طیبی»مدیر قطب بین الملل دانشگاه اصفهان در این کنفرانس گفت:همکاری های اقتصادی بیم اصفهان و کره جنوبی به چندین دهه قبل باز می گردد .
طیبی روابط تجاری ایران و کره را صادرات نفت خام و واردات محصولات کارخانه ایی برشمرد و گفت:ایران یکی از مهمترین عرضه کنندگان نفت خام به کره   است .ایران از نظر صادرات به کره رتبه 28 و از نظر واردات کالاهای کره ایی رتبه سوم را دارد.
وی تاکید کرد:روابط اقتصادی بین کره و ایران همواره دچار نوسان بوده و در سالهای اخیر به دلیل تحریم های اقتصادی حجم تجارت روند نزولی داشته است .
رییس سابق انستیتوی مطالعات اقتصادی کره:
محدویت های بین المللی  عامل پایین بودن سطح روابط تجاری و سرمایه گذاری ایران و کره
«بیانگ ایل چوی» رییس سابق انستیتوی مطالعات اقتصادی کره و فدراسیون صنایع کره در این کنفرانس گفت:بر اساس گزارش نشریه اقتصادی بلومبرگ ،کره به عنوان نوآورترین کشور دنیا شناخته می شود و در سال های آینده در اقتصاد بین الملل جایگاه ویژه ایی برای این کشور پیش بینی شده است .
وی از آمادگی کره در سرمایه گذری و اجرای زیرساخت های اقتصادی ایران خبر داد و گفت:اجرای پروژه های عظیم ساختمانی بویژه در پل سازی بر روی دریا و تکنولوژی های هایتک این کشور می تواند همکاری نزدیکی با ایران داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه سرعت اینترنت در کره جنوبی جایگاه نخست در جهان را داراست ،افزود:سرعت اینترنت در کره به جدی است که یک فیلم دو ساعته در عرض چند ثانیه دانلود می شود و نسل پنجم اینترنت در این کشور فعال شده است .
چوی با اشاره به پیشرفت علم پزشکی در این کشور گفت:سهم قابل توجهی از گردشگران  کره را بیماران تشکیل می دهند که خواستار درمان در کره هستند.
وی محدویت های تجارت با ایران را عامل پایین بودن سطح روابط تجاری و سرمایه گذاری ایران و کره دانست و گفت:به روز رسانی روش های تبادل کالا و خدمات می تواند همکاری های اقتصادی دو کشور را توسعه بخشد.البته یک شبه مسایل و مشکلات برطرف نمی شود .
 وی با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی ایران و کره گفت:تفاوت هایی فرهنگی بین دو کشور باید به خوبی درک شود و بر روی مشترکات تمرکز بیشتری انجام شود .
رئیسی:ایران برای سرمایه گذاران  کره  مزیت انرژی و ترانزیت دارد
«شهرام رئیسی»رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان اصفهان در این کنفرانس با معرفی ظرفیت های اقتصادی ایران و کره گفت:قرار گرفتن ایران در موقعیت ژئوپلیتیک و همسایگی کشورهای آسیایی غربی و میانه از مزیت های این کشور در توسعه روابط اقتصادی با کره است .
 وی ذخایر انرژی و معدنی را از دیگر مزیت های تجارت با ایران برشمرد و گفت: کره جنوبی با سرمایه گذاری در اقتصاد ایران می تواند به سایر بازارهای آسیایی جنوب غربی به آسانی ورود پیدا کند .
رییس سابق کمیسیون کره:اقتصاد رقابتی عامل موفقیت شرکت های کره ایی در بازار بین المللی است
«جانگ هی یو»رییس سابق کمیسیون کره برای ایجاد مشارکت های اقتصادی در این کنفرانس گفت:کره جنوبی در تجارت جهانی همواره کشوری پیشرو بوده و با داشتن بازاری آزاد همواره نقش مهمی در سازمان تجارت جهانی و صندوق بین المللی پول دارد.
وی عوامل موفقیت این کشور را شامل بازار باز اقتصادی، سخت کوشی مردم کره و درصد بالای تحصیل کرده دانشگاهها عنوان کرد و گفت:اقتصاد رقابتی این کشور باعث شد دانشجویان در دوران تحصیل ایده های نو در شرکت های دانش بنیان مطرح کنند.
وی مشترکات فرهنگی و تاریخی کره و ایران را قابل توجه دانست و گفت:مردم کره مانند مردم ایران هیچ زمان به کشوری تهاجم نکردند و خواستار برقراری روابط محترمان با سایر کشورها هستند .
رییس انجمن اساتید شامل شرقی کره جنوبی: حجم روابط اقتصادی ایران و کره پایین است
«چانگ مو کو» رییس انجمن اساتید شامل شرقی کره جنوبی در این کنفرانس تصریح کرد:با توجه به پتانسیل بالای دو کشور حجم روابط اقتصادی ایران و کره پایین است .
وی افزود:ایران با داشتن ابنیه های تاریخی ارزشمند می تواند حجم بالایی از گردشگران آسیای جنوب شرقی را جذب کند .
وی خواستار امضای توافق نامه تجاری بین ایران و کره با هدف توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری شد و گفت:کاهش تعرفه گمرکی برای تسهیل روابط دو کشور امری لازم و ضروری است.
وی همچنین ایجاد ارتباط بین اصفهان با شهرهای سئول و بوسان را زمینه توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و کره جنوبی دانست و گفت:تبادل نیروی انسانی متخصص به همراه به اشتراک گذاری ایده های خلاق می تواند تاثیر بسزایی در توسعه همکاریهای دو کشور داشته باشد.
وی ایجاد منطقه آزاد تجاری بین کره و ایران را یک از راههای توسعه روابط تجاری دو کشور برشمرد و گفت:اصفهان و بوسان می توانند همکاریهای اقتصادی نزدیکی در این منطقه آزاد داشته باشند.
وی با اشاره به وجود 14 مرکز نوآوری در کره گفت:یکی از این مراکز به صورت مشترک می تواند در اصفهان مستقر شود .
یون هنو:کره می تواند در توسعه زیرساخت های ایران سرمایه گذاری کند
«یون هنو» مدیر دانشکده تحصیلات تکمیلی مطالعات بین المللی دانشگاه سوگنگ کره جنوبی در این کنفرانس گفت:تعاملات تجاری ایران با کره در بخش انرژی قابل توجه است و می توان به بخش های زیرساختی توسعه داد .
وی خواستار توسعه شبکه بانکی بین المللی در ایران شد و گفت:گردشگران کره جنوبی نمی تواند از کارت های بانکی بین المللی در اصفهان و سایر شهرهای ایران استفاده کنند و برای این مهم باید راهکاری ازسوی مسوولین بانکی ایران پیدا کنند
«محمد واعظ برزانی»عضو قطب علمی اقتصاد بین الملل دانشگاه اصفهان در این کنفرانس خواستار ایجاد مرکز تحقیق و توسعه مشترک بین اصفهان و کره جنوبی شد.

آلبوم تصاویر هیئت کره-2-95