تاریخ : شنبه 4 ارديبهشت 1395
کد 707

همزمان با سالروز میلاد حضرت علی (ع) همایش اقتصاد عدالت محور از نظر حضرت علی (ع)در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

نهج البلاغه به عنوان یک منبع تغذیه کننده فکری در جامعه مهجور مانده است

همزمان با سالروز میلاد حضرت علی(ع) و روز مرد همایشی با عنوان اقتصاد عدالت محور از نظر امیر المومنین در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ,«زهرا اخوان نسب»رییس کمیسیون مسوولیت های اجتماعی اتاق  در این همایش گفت:نهج البلاغه به عنوان یک منبع تمام نشدنی در همه ابعاد در جامعه امروز مهجور مانده است .

وی تصریح کرد:دیدگاه ها و نظرات حضرت علی در این مجموعه می تواند چراغ راه جامعه بویژه در بخش اقتصاد و مسوولیت های اجتماعی باشد.

وی خاطر نشان کرد:کمیسیون مسوولیت های اجتماعی قصد دارد با برگزاری دوره های آموزشی نهج البلاغه مفاهیم اقتصادی و اجتماعی را برای فعالان اقتصادی تبیین کند .

اخوان نسب در بخشی از سخنان خود معرفی الگوهای موفق جامعه اسلامی  به نسل امروز را امری مهم و لازم برشمرد و گفت:شبکه های اجتماعی امروز الگوهای غربی و نامتناسب با اخلاقیات جامعه به مردم معرفی می کنند و همه بخش های دولتی و خصوصی نباید نسبت به این موضوع بی اهمیت  باشند.

«عباس حاج رسولیها»عضو شورای شهر اصفهان در این همایش گفت:اشتغال ،ازدواج و مسکن سه چالش اجتماعی امروز ایران است که با همکاری مردم و دولت می توان این چالش ها را برطرف کرد .

وی افزودن فرصت های شغلی در واحدهای تولیدی را با حمایت دولت و حل مشکلات این واحدها را دست یافتنی دانست و گفت:در موضوع اشتغال زایی باید انقلابی  وارد میدان شد و بخش خصوصی بویژه اصناف می توانند نقش مهمی در ایجاد فرصت های جدید داشته باشند.

حاج رسولیها ساخت مسکن های ارزان قیمت و ارایه تسهیلات بانکی ویژه به جوانان  را  راهکار حل این مساله دانست و گفت:کاهش تشریفات  می تواند 30 درصد مشکلات ازدواج جوانان امروز را برطرف کند.

در ادامه این همایش «سید محسن علامه» عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان به تفسیر  خطبه های نهج  البلاغه در موضوع اقتصاد و مدیریت پرداخت.


آلبوم تصاویر جشن ولادت حضرت علی-1-95