تاریخ : شنبه 11 آذر 1402
کد 7067

همکاری‌های پارلمان بخش خصوصی و بازار سرمایه افزایش می‌یابد

امضای تفاهم‌نامه میان اتاق بازرگانی اصفهان و فرابورس ایران

 اعضای هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان با مدیرعامل و معاون فرابورس ایران دیدار و گفتگو کردند و تفاهم‌نامه‌ای میان طرفین به‌منظور گسترش ارتباطات و افزایش تعاملات به امضا رسید.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار گفت: تأمین مالی شرکت‌ها یکی از مسائل مهم در مسیر توسعه اقتصادی کشور است و تأمین مالی از بازار سرمایه نیز اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که برخی محدودیت‌ها و مشکلات بانک‌ها را ندارد. شرط ماندگاری شرکت‌های ایرانی و انتقال آنها به نسل‌های آینده، ورود به بورس و فرابورس است و اینکه بتوانند از امکانات و فرصت‌های بازار سرمایه نهایت استفاده را ببرند.
 
محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس ایران نیز در این دیدار اظهار داشت: بازار فرابورس با ۱۴ نوع صندوق مالی خدمات مالی گسترده‌ای به شرکت‌ها ارائه می‌دهد. از جمله این خدمات می‌توان به بازار نوآفرین اشاره کرد که به‌تازگی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های درحال‌رشد افتتاح شده است. همچنین یک ابزار جدید تحت عنوان تأمین مالی جمعی نیز برای تأمین مالی تا سقف ۲۵ میلیارد تومان شرکت‌های کوچک و متوسط راه‌اندازی شده است. سال گذشته نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان با استفاده از این ابزار تأمین مالی انجام شده و این در حالی است که در ۸ ماه نخست سالی جاری این عدد به ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
 
 احمد خوروش، عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز در ادامه این جلسه گفت: در برخی موارد شاهدیم که هزینه تمام شده منابع مالی که از سوی صندوق‌های فرابورس تأمین می‌شود، زیاد است و این موضوع کار را برای برخی شرکت‌ها مثل شرکت‌هایی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند، دشوار می‌کند. همچنین باید شرکت‌های کوچک و تازه‌تأسیس که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند آموزش داد و نسبت به شرایط بورس و فرابورس آگاه کرد.
 
علی صفر نورالله، عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز بیان کرد: بسیاری از فعالان اقتصادی ما روش‌های نوین تأمین مالی را نمی‌شناسند و بانک‌ها را تنها منبع مالی برای فعالیت‌ها خود می‌دانند که این موضوع باعث می‌شود فشار زیادی به نظام بانکی کشور وارد شود. به همین خاطر یکی از اهداف کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی اصفهان آموزش فعالان اقتصادی و آشنایی آنها با روش‌های جدید تأمین مالی است.
 
در پایان این دیدار تفاهم‌نامه‌ای میان اتاق بازرگانی اصفهان و فرابورس ایران به‌منظور گسترش ارتباطات و افزایش تعاملات به امضا رسید.
 
آلبوم تصاویر امضای تفاهم‌نامه میان اتاق بازرگانی اصفهان و فرابورس ایران