تاریخ : جمعه 10 آذر 1402
کد 7066

در کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی عنوان شد

 جذب سرمایه‌گذاران با روش‌های تأمین مالی نوین

 سومین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی با دستور جلسه گزارش فعالیت‌های کمیسیون در ماه گذشته، بررسی فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری استان، بررسی سرمایه‌گذاری خصوصی و چالش‌های اقتصاد کلان، گزارش فعالیت کمیته‌ها و... برگزار شد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی در این جلسه اظهار کرد: اتاق بازرگانی ارتباط خوبی با دولت و به‌ویژه استانداری اصفهان ایجاد کرده تا موانع سرمایه‌گذاری کاهش یابد. مباحث غیرسیاسی که مانع سرمایه‌گذاری هستند را رصد و پیگیری می‌کنیم تا رفع شوند و در حال تعامل با بخش‌های مختلف برای افزایش سرمایه‌گذاری در استان هستیم.
 علی صفرنورالله ادامه داد: روش‌های تأمین مالی نوین را دنبال می‌کنیم؛ چون درصورتی‌که سرمایه‌های جدید جذب نشوند واحدهای کوچک و متوسط با مشکل مواجه می‌شوند. اتاق بازرگانی با جدیت و قدرت پیگیر رفع مشکلات جذب سرمایه در استان اصفهان است، تلاش می‌کنیم روش‌های نوین سرمایه‌گذاری را به همه بیاموزیم و سعی شده به روش‌هایی از امکانات سرمایه‌گذاری‌های مشترک به نفع استان بهره ببریم.
 رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: ایجاد مرکز مشاوره را با جدیت پیگیر بودیم که خوشبختانه اتفاقات خوبی رخ داد و شاهد افتتاح این مرکز خواهیم بود، بانک سرمایه‌گذاری در حال تهیه است که سرمایه‌گذاران خصوصی را هم شامل می‌شود و ماهانه ۱۰ طرح در کیف سرمایه‌گذاری پیگیری می‌شود.
 وی با بیان اینکه موضوع قطع برق و گاز واحدهای صنعتی و تولیدی را با جدیت دنبال هستیم، اضافه کرد: نباید شرایطی ایجاد شود که شاهد فشار بر صنعت و تولید باشیم، بخش خصوصی باید به جایگاه واقعی خود برسد و دولت نیز صرفاً در امور مرتبط با خود فعالیت کند.
 
 احسان شهیر، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان نیز گفت: باید با تمام توان در جهت جذب سرمایه‌گذاران تلاش کرد، آمار منابع و مصارف استان نشان می‌دهد مردم به موضوع سرمایه‌گذاری اهمیت می‌دهند؛ اما باید تلاش کرد جذب سرمایه‌ها به استان افزایش یابد، فرمانداران نیز به موضوع جذب سرمایه‌گذاران وارد شدند و ما نیز با تمام توان در خدمت اتاق بازرگانی و سایر نهادها و بخش‌ها به منظور کمک در جذب سرمایه‌ها به سمت استان هستیم.
 
 علی صادقی همدانی، سرپرست واحد پژوهش و بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان نیز عنوان کرد: موانع جذب سرمایه‌گذاری را می‌توان در دو بخش «ملاحظات غیراقتصادی» و «موانع اقتصادی» جستجو کرد، هر سرمایه‌گذار شاخص سهولت کسب‌وکار را مورد بررسی قرار می‌دهد، نیاز به جذب سرمایه‌های خارجی وجود دارد و این موضوع در اهداف و اسناد کشور نیز مورد تأکید قرار گرفته است؛ اما همچنان تا نقطه ایده‌آل در این بخش فاصله زیادی داریم.
 در ادامه این جلسه، گزارش عملکرد کمیته‌های کمیسیون مطرح و در خصوص موارد مرتبط بحث و تبادل نظر شد.
 
 
 
 
آلبوم تصاویر کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی