تاریخ : شنبه 4 آذر 1402
کد 7051

 نشست مشترک کمیسیون مسئولیت اجتماعی با مؤسسه خیریه راه ایمان

 همدلی و نوع‌دوستی؛ نیاز پیشرفت جوامع

 هیئت‌رئیسه و اعضای کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی اتاق بازرگانی اصفهان با مدیران و اعضای خیریه راه ایمان دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، در این نشست که در سرای عطار برگزار شد، فرصت‌ها و راهکارهای انجام امور خیریه در استان و کشور موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 محمدرضا گل احمد، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: شرط پیشرفت هر کشوری همدلی و نوع‌دوستی مردم آن کشور است چرا که حتی در جوامع غربی و غیرمذهبی نیز به این درک رسیده‌اند که کمک به طبقات محروم و افراد بی‌بضاعت جامعه به نفع همه اعضای آن جامعه است. هر چقدر فاصله طبقاتی در جامعه کمتر شود آن جامعه پویاتر و سالم‌تر خواهد بود. در کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان کمیته‌های مختلفی برای رسیدگی به مسائل اجتماعی تشکیل شده که از جمله آن می‌توان به کمیته توانمندسازی و نوآوری اجتماعی اشاره کرد که به امور مرتبط با خیریه‌ها و فعالیت‌های عام‌المنفعه می‌پردازد. همچنین نماینده‌های خیریه‌های بزرگ اصفهان که به امور بیماران نیازمند و صعب‌العلاج می‌پردازند جزو اعضای این کمیسیون هستند و فعالیت دارند.
 
 محمدتقی اختیاری، مدیرعامل مؤسسه خیریه راه ایمان نیز در ادامه این جلسه به فعالیت‌های این مؤسسه اشاره کرد و گفت: ساخت مدارس در مناطق محروم و مناطق مرزی در صدر فعالیت‌ها و در دستور کار این مؤسسه قرار دارد. اگرچه در همه استان‌ها افراد نیازمند و محروم وجود دارند؛ اما در مناطق دورافتاده و محروم شرایط متفاوت است و در آنجا حتی برخی زیرساخت‌ها اصلاً وجود ندارد و محرومیت آنها از نوع دیگری است. همچنین بخشی از تمرکز فعالیت‌های ما به مناطق مرزی اختصاص دارد چرا که در آنجا حساسیت‌ها بیشتر است و به فرهنگ‌سازی نیاز دارند. رونق و توسعه مناطق مرزی باعث تقویت وحدت و یکپارچگی کشور می‌شود. از بین انواع کارهای خیری که در سراسر کشور انجام می‌شود، مؤسسه راه ایمان بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود را به ساخت مدارس اختصاص داده است چرا که معتقدیم در مدارس نه‌تنها می‌توان مهارت و دانش را به آینده‌سازان این مملکت آموزش داد بلکه می‌توان به پرورش فکری آنها نیز پرداخت و این کودکان می‌توانند در بین خانواده‌ها، نزدیکان و دوستان خود نیز تأثیرگذار باشند.
 
آلبوم تصاویر نشست مشترک کمیسیون مسئولیت اجتماعی با مؤسسه خیریه راه ایمان