تاریخ : دوشنبه 29 آبان 1402
کد 7034

 در پانزدهمین جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی مطرح شد

 سونامی دیابت در راه است

 پانزدهمین جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی اتاق بازرگانی با هدف بررسی راهکارهای پیشگیری از دیابت به مناسبت روز جهانی دیابت برگزار شد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، در این جلسه که با حضور اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان و اعضای کمیسیون برگزار شد، گزارشی از آمار مبتلایان به دیابت در استان و اهمیت پیشگیری و درمان این بیماران و همچنین بحث آلودگی هوا بحث و تبادل نظر شد.
 امیررضا صفایی، نایب‌رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی ضمن تأکید بر راهکارهای پیشگیری از دیابت، گفت: قدم تأثیرگذار در شرایط فعلی جامعه و ایفای مسئولیت اجتماعی، شروع راهکارهای نوآوری اجتماعی است که با تشکیل کمیته‌ای با جدیت در کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی دوره دهم اتاق بازرگانی اصفهان پیگیری می‌شود.
 
 سید آرش امامی، مسئول کمیته محیط‌زیست کمیسیون مسئولیت اجتماعی نیز در این جلسه با بیان نکاتی درباره آلودگی هوا و منابع آلاینده گفت: هماهنگی‌های لازم با سازمان محیط‌زیست از طریق کمیسیون برای جمع‌بندی راه‌حل‌های کاهش آلودگی هوا و اقدامات تأثیرگذار انجام شده است.
 
مهدی فارسی، مدیرگروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به دیابت در اصفهان در سال‌های اخیر سه برابر شده است، گفت: بیماری دیابت رشد سریعی در کشور و در استان دارد و به‌زودی شاهد سونامی دیابت خواهیم بود. پنج درصد مبتلایان از دیابت نوع ۱ هستند و ۹۵ درصد مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند که در آن مقاومت انسولین وجود دارد و دلیل عمده آن چربی خون بالا و سبک زندگی ناسالم است.
 
محمد نوید متقی، رئیس جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان نیز در مورد برگزاری پویش ملی غربالگری دیابت گفت: برگزاری این پویش‌ها نیازمند اطلاع‌رسانی گسترده و آگاه‌سازی جامعه دارد. در برگزاری هر چه‌بهتر این پویش جمعیت هلال‌احمر استان آمادگی دارد که با همه امکانات خود از جمله ظرفیت داوطلبان و تجهیز امکانات در این طرح ملی مشارکت کند.
 
آلبوم تصاویر پانزدهمین جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی