تاریخ : چهارشنبه 24 آبان 1402
کد 7026

در نشست اختصاصی مالیاتی مطرح شد

حرکت از دولت الکترونیک به سمت دولت هوشمند

 نشست تخصصی مالیاتی با موضوع تبیین قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، در این نشست، سید وحید دزفولی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: امروز شاهد جنایت علیه مردم مظلوم غزه هستیم و مباحث حقوق بشری نیز صرفاً در حد حرف است و زنان و کودکان بی‌دفاع مورد ظلم واقع شده‌اند.
 وی ادامه داد: در دنیای امروز اگر قدرت اقتصادی و علمی کشوری نزول کند مشکلات آن کشور زیاد می‌شود، لذا باید خودمان را تقویت کنیم و تلاشمان در این راستا باشد که قابلیت رقابت در بخش‌های مختلف را داشته باشیم.
 عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه شاخص‌های اقتصادی استان چندان خوب نیست، افزود: امروز استان اصفهان از برخی امکانات محروم است یا مورد بی‌مهری قرار گرفته که لازم است تدبیری ویژه در این خصوص شکل گیرد، در زمینه حمل‌ونقل و تقویت ناوگان زمینی و هوایی با مسائلی روبرو هستیم، تعداد پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی اصفهان باید افزایش یابد و خطوط جاده‌ای و ریلی استان نیز فعال‌تر باشند.
 وی در ادامه با مشکلات متعدد ناشی از خشکی زاینده‌رود عنوان کرد: علاوه بر مشکل کم‌آبی، با گریز سرمایه از اصفهان روبرو هستیم، حاشیه‌نشینی در اصفهان روبه‌رشد است و در این شرایط لازم است بخش دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر باشند و کمک کنند تا امور به شکل بهتری پیش برود. در بخش مالیاتی نیز باید تلاش شود با همگرایی حداکثری مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی به سمتی حرکت کنیم که بتوان شرایط و محیط مناسبی برای کسب‌وکار و فعالیت‌های اقتصادی رقم زد و مشکلات را به کمترین میزان رساند.
 
 احمدرضا مُدبرنیا، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان نیز گفت: در زمینه قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از دولت الکترونیک به سمت دولت هوشمند حرکت کردیم و سازمان امور مالیاتی مکلف به انجام وظایف خود در این زمینه است.
 وی با بیان اینکه یکی از اهداف سامانه مودیان، مالیات ستانی متکی بر حاکمیت داده است، عنوان کرد: از نتایج اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان می‌توان به عدم تضییع حقوق مودیان و دولت، افزایش درآمدهای مالیاتی و کاهش هزینه وصول، تشکیل پایگاه داده معاملات اقتصادی در سطح کشور، ایجاد بستر برای مبارزه با قاچاق و گران‌فروشی و احتکار، کاهش اعتراض مودیان، افزایش رضایتمندی صاحبان منافع، شناسایی صحیح درآمدهای مشمول مالیات و کاهش فرار مالیاتی، تشکیل پایگاه‌های اطلاعات آماری در حوزه تأمین و توزیع کالا و خدمات، تسهیل و روان‌سازی کسب‌وکارها با استفاده از روش‌های مبتنی بر فناوری، ایجاد شفافیت شناسایی درآمد حاصل از کسب‌وکارها و تعیین دقیق مالیات، جایگزینی روش تشخیص سیستمی مالیات به‌جای تشخیص انسانی بر اساس داده‌های کمی و غیرقابل‌تفسیر و... اشاره کرد.
 
 
آلبوم تصاویر نشست اختصاصی مالیاتی