تاریخ : پنجشنبه 18 آبان 1402
کد 7008

پارلمان بخش خصوصی به دنبال رفع موانع تولید است

پیگیری مشکلات حقوقی فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی

اولین جلسه کمیته امور حقوقی کمیسیون بهبود محیط کسب و کار به منظور بررسی روند فعالیت این کمیته برگزار شد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، اصغر اخوان مقدم، رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست اظهار کرد: کمیته امور حقوقی به عنوان یکی از کمیته‌های تخصصی کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار فعالیت خواهد داشت و در این زمینه استفاده از اتاق فکر قوی و کارشناسان توانمند می‌تواند راهگشای رفع بسیاری از مشکلات باشد، از تمامی اعضا اتاق این درخواست را داریم که در راستای توسعه خدمات به اعضا، هرگونه پیشنهاد یا موضوعی که فکر می‌کنند قابلیت پیگیری در این کمیته را دارد اطلاع دهند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه برخی مشکلات فعالان اقتصادی در بخش‌های بیمه، مالیات، قوانین کار و... است، عنوان کرد: در کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و به ویژه کمیته امور حقوقی با کمیسیون صنعت به طور کامل هماهنگی داریم تا از موازی‌کاری جلوگیری شود و موارد به بهترین شکل به نتیجه دلخواه برسد.
 
محمدرضا برکتین، رئیس کمیسیون صنعت و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز عنوان کرد: در حال حاضر نهادها و ارگان‌های زیادی برای کمک به صنعت و تولید تلاش می‌کنند، اما یکی از مشکلات فعلی، جزیره‌ای عمل کردن آنهاست که باعث می‌شود هماهنگی لازم میان آنها وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: مسئولان کشور همواره بر رفع مشکلات بخش تولید تاکید دارند، دستگاه‌های مختلف نیز در کلام از تولید حمایت می‌کنند اما در عمل شرایط به گونه دیگری رقم می‌خورد. خوشبختانه ارتباط قوه قضاییه با پارلمان بخش خصوصی بر مبنای تعامل و همکاری است و لذا امیدواریم شاهد رفع بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی باشیم.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: واحد امور حقوقی می‌تواند راهگشای برخی مشکلات اعضای اتاق و فعالان اقتصادی استان باشد و فعالیت‌های این کمیته به طور قطع می‌تواند برای تمامی کمیسیون‌های اتاق ثمربخش و مفید باشد. همگی به دنبال رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان بدون موازی‌کاری و با هماهنگی و تعامل هستیم و امیدواریم در این بخش بتوانیم به نقاط ایده‌آل دست یابیم.
 
سید محسن بنیمی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان نیز اظهار کرد: رفع موانع تولید یکی از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، در این خصوص رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولان نیز بر رفع مشکلات بخش تولید تاکید دارند و در سفرهای استانی و در جلسات خیلی از مشکلات واحدهای تولیدی رفع شده است.
وی با بیان اینکه قوانین کشور لازم‌الاجرا هستند، افزود: یکی از رسالت‌های کمیته امور حقوقی می‌تواند پیگیری موارد و مشکلات به صورت موضوعی باشد، به دلیل اینکه حجم مسائل زیاد است باید تلاش شود در کارگروه‌ها و جلسات تخصصی به موارد رسیدگی شود تا نتایج مناسب حاصل شود.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان اضافه کرد: ضروری است کمیته حقوقی در زمینه آموزش نیز ورود جدی داشته باشد، زیرا بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدی به حقوق خود آگاه نیستند و یا اطلاعات کافی ندارند و قوانین مرتبط با حوزه فعالیت خود را نمی‌شناسند، که این موضوع می‌تواند برای آنها مشکلاتی را ایجاد کند اما با ارائه آموزش‌های مناسب می‌توان از ایجاد بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد. ما نیز در دستگاه قضایی به طور دقیق پیگیر رفع مشکلات هستیم.
 
حمید بهرامیان، معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان و رئیس توسعه حل اختلاف استان اصفهان نیز اظهار کرد: خوشبختانه در بحث داوری در حال جذب داوران هستیم و در مصاحبه‌ها و آزمون‌های کتبی و مراحل راستی‌آزمایی، توانایی افراد را بررسی می‌کنیم.
وی اضافه کرد: مرکز توسعه حل اختلاف، شعب صنفی و تخصصی با محوریت صلح و سازش ایجاد می‌کند که اعضای این شعب تخصصی وظیفه ایجاد صلح و سازش دارند. تشکیل شعب صلحی و تخصصی از اولویت‌های ما است و در یک سال اخیر شعب صلحی افزایش داشته است و خوشبختانه بیش از ۵۰ درصد از پرونده‌ها که به شعب صلحی می‌آید به نتیجه خوب می‌رسد.
 
حسین ادیب، رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: کانون وکلا مبحث وکالت تخصصی را ایجاد کرده و در ۳۱ رشته این موضوع اجرایی شده است. با حضور وکلای دادگستری در قسمت‌های مختلف همچون موارد بانکی، بیمه‌ای، محیط‌زیست و... این آمادگی را داریم که به صورت تخصصی موضوعات را پیگیری کنیم.
 
 
 
آلبوم تصاویر اولین جلسه کمیته امور حقوقی کمیسیون بهبود محیط کسب و کار