تاریخ : دوشنبه 15 آبان 1402
کد 7001

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان اصفهان:

صنعت پرورش دام و طیور ظرفیت صادراتی بالایی دارد

 علی رضوانی زاده، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران از بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان اصفهان بازدید کرد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، علی رضوانی زاده در جریان بازدید از این نمایشگاه با اشاره به برگزاری هم‌زمان نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان و جشنواره گاو هلشتاین در اصفهان گفت: توانایی‌ها و فناوری‌هایی که در این نمایشگاه به‌نمایش‌درآمده، قابل‌توجه و نویدبخش است. نتایج این فعالیت‌ها و نوآوری‌ها باعث شده است که آمار تولید و بهره‌وری در حوزه دامپروری و تولید فرآورده‌های لبنی در کشور از میانگین جهانی بالاتر باشد. اگر این تلاش‌ها مورد حمایت و تسهیلگری دولت قرار گیرند، می‌توانیم شاهد رشد صادرات و افزایش تولید باشیم. از سوی دیگر بخش خصوصی نیز می‌تواند با پیوند دادن شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع فعال در عرصه دامپروری و خوراک دام و طیور، نقش مهمی در ایجاد امنیت غذایی و امنیت شغلی جامعه ایفا کند.
 
 محمدجعفر فوده، عضو هیئت‌رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در حاشیه این نمایشگاه گفت: در دوره دهم، نقش بخش کشاورزی در فعالیت‌های اتاق بازرگانی اصفهان بسیار پررنگ شده است و این نوید را به فعالان این صنعت می‌دهد که در سال‌های آینده اتفاق‌های خوبی رقم بخورد. اتاق بازرگانی با مشارکتی که در برپایی نمایشگاه‌ها دارد، نقش مهمی در پیشبرد صنعت دام و طیور می‌تواند داشته باشد، به‌طوری‌که در بیست و یکمین نمایشگاه دام، طیور و آبزیان اصفهان شاهد حضور و استقبال گسترده شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان هستیم و مطمئناً حمایت‌های اتاق بازرگانی اصفهان می‌تواند باعث موفقیت بیشتر نمایشگاه‌های کشاورزی و دامپروری شود.
 وی با بیان اینکه بخش کشاورزی و دامپروری یکی از دغدغه‌های اصلی هیئت‌رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی است، اظهار داشت: امنیت غذایی کشور وابسته به این صنعت است و همین موضوع اهمیت فعالیت‌های صنایع در این عرصه را دوچندان می‌کند. حضور نمایندگان صنعت کشاورزی و دامپروری در هیئت‌رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان این نوید را می‌دهد که این صنعت در اصفهان پویاتر و قدرتمندتر از گذشته فعالیت خود را ادامه دهد و بتوانیم مشکلات و چالش‌های فعالان بخش کشاورزی و دامپروری را حل کنیم.
 
 سید وحید دزفولی، رئیس کمیسیون کشاورزی و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز با بیان اینکه کیفیت این نمایشگاه فراتر از سطح استانی است، گفت: فناوری‌های صنعت دام در اصفهان قابل‌رقابت با سطح جهانی است و به‌رغم درگیری استان با  خشکسالی شدید ؛ آمار تولیدات لبنی و دامی اصفهان فراتر از میانگین آمارهای جهانی است. داورانی که در جشنواره گاو هلشتاین شرکت کرده‌اند، اذعان داشتند که تولیدات دامی ارائه شده در این نمایشگاه در حد شرکت‌های بزرگ دنیا است. خوشبختانه بیشتر فناوری‌های به‌کاررفته در این صنعت، با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی شده است.
 وی در ادامه نقطه‌ ضعف این نمایشگاه را حضور کم‌رنگ شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان خارجی دانست و اظهار داشت: باوجوداینکه رکوردهای آمار تولیدکنندگان ما در حد رکوردهای جهانی است؛ اما شرکت‌های بین‌المللی و نمایندگانشان را کمتر در این نمایشگاه می‌بینیم، البته باید در نظر داشت باتوجه‌به اینکه امنیت غذایی کشور وابسته به این صنعت است و مشمول حمایت‌های دولتی می‌شود، محدودیت‌هایی در زمینه صادرات وجود دارد.
 
 رسول موسی رضایی، دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان نیز در جریان بازدید از این نمایشگاه گفت: اصفهان جزو برترین استان‌های کشور در زمینه تولید شیر و پرورش دام و طیور است و ازاین‌رو برپایی چنین نمایشگاهی می‌تواند در توسعه این صنعت مفید باشد. این نمایشگاه باکیفیت خیلی خوب و در شأن استان صنعتی همچون اصفهان در حال برگزاری است و استقبال خوب بازدیدکنندگان از این نمایشگاه مؤید این ادعا و نشان‌دهنده رضایت شرکت‌کنندگان است. شرکت‌های متعدد دانش‌بنیانی در این نمایشگاه حضور دارند که در زمینه نظارت، بیماری‌ها، بهداشت و مسائل مختلف دام و طیور به ارائه محصولات خود می‌پردازند و این باعث افتخار استان اصفهان است که توانسته به چنین سطحی از کیفیت، دانش و فناوری در این صنعت برسد.
 وی در مورد نقش اتاق بازرگانی اصفهان در پیشبرد و توسعه فعالیت‌های صنعتی و نمایشگاهی گفت: اتاق بازرگانی اصفهان و کمیسیون‌های تخصصی آن می‌توانند حلقه واسط و هماهنگ‌کننده بین فعالان اقتصادی و شرکت نمایشگاه‌ها باشند و از این طریق بتوانند باعث معرفی ظرفیت‌ها و ارائه دستاوردهای کارآفرینان و صنایع فعال و نوآور شود.
 
آلبوم تصاویر بازدید از نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان اصفهان