تاریخ : شنبه 13 آبان 1402
کد 6985

تامین مالی بنگاه‌های تولیدی در اولویت

حمایت اتاق بازرگانی از جذب سرمایه در اقتصاد اصفهان

نایب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: توجه به فرصت‌های سرمایه گذاری در دستور کار اتاق بازرگانی قرار دارد تا سرمایه‌های بیشتری جذب استان شود.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، پویان رحیمی، نایب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق با اشاره به فعالیت‌های این کمیسیون گفت: از جمله فعالیت‌های این کمیسیون در یک ماه اخیر می‌توان به برگزاری سه جلسه هیئت رئیسه، برگزاری جلسه کمیته حفظ و توسعه سرمایه‌های موجود و رفع موانع سرمایه‌گذاری،  جلسه کارگروه ارز دیجیتال و جلسه کارگروه تأمین مالی فناوری و نوآوری، برگزاری 10 جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، برگزاری 7 جلسه کارشناسی مرتبط با برنامه‌های کمیته‌ها، بررسی اولیه مصوبات ستاد تسهیل در راستای تحلیل موانع سرمایه‌گذاری و گزارش تحلیل امنیت سرمایه‌گذاری اشاره کرد.
وی تامین مالی بنگاه‌ها را یکی از مهمترین موضوعات برشمرد و عنوان کرد: توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار پر اهمیت است، لذا از همه اعضا کمیسیون درخواست داریم در این زمینه فعالانه به میدان بیایند و با پیشنهادات و برنامه‌ریزی کمک کنند تا قدم‌های مثبتی در جهت کمک به اقتصاد استان برداریم.
وی گفت: جلسه اول کمیته حفظ و توسعه سرمایه‌های موجود و رفع موانع سرمایه‌گذاری برگزار شد و مصوبات آن شامل تشکیل کارگروه بررسی موانع سرمایه‌گذاری و تحلیل اولویت‌های سرمایه‌گذاری و تشکیل کارگروه ایجاد بانک اطلاعاتی سرمایه‌گذاری استان است. همچنین جلسه کارگروه ارز دیجیتال برگزار شد که مصوبات آن شامل ارایه سرفصل‌های آموزشی بویژه در زمینه فرصت‌ها و ریسک‌های صنعت ارز دیجیتال، بررسی طرح صندوق تامین مالی ارز دیحیتال برای فعالان اقتصادی و بررسی موضوعات مربوط به نقل و انتقال پول بر بستر کریپتو است. همچنین جلسه کارگروه تأمین مالی فناوری و نوآوری برگزار شد که مصوبات آن شامل برگزاری دوره آموزشی 101VC، پیگیری انجام مطالعات امکان‌سنجی جهت تاسیس VC و برگزاری نشست‌های ماهیانه به منظور فرهنگ‌سازی در حوزه تأمین مالی فناوری و نوآوری است.
 
احسان شهیر، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان نیز گفت: در حال حاضر، تکمیل طرحهای‌ نیمه تمام از اهمیت زیادی برخوردار است و ضروری است که کمیسیون در این زمینه به صورت فعال وارد شود.
وی با اشاره به ضرورت توجه به مقوله تولید بدون کارخانه عنوان کرد: برخی کارخانه‌ها برای افزایش ظرفیت و یا تکمیل ظرفیت نیاز به سرمایه دارند که باید به این بخش توجه داشت، از طرفی تکمیل زنجیره‌های ارزش نیز باید پیگیری شود تا بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در اقتصاد استان و کشور باشیم.
 
آلبوم تصاویر کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی