تاریخ : شنبه 13 آبان 1402
کد 6984

آموزش کارآفرینی به نوجوانان مناطق محروم

اتاق بازرگانی به دنبال توسعه «عدالت تجاری»

نشست بررسی طرح رویداد امید با حضور رئیس اتاق بازرگانی و مسئولان مرتبط برگزار شد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در اتاق بازرگانی اصفهان به مقوله «عدالت تجاری» توجه ویژه داریم، در این راستا، تمامی اعضای اتاق بازرگانی با فرصت برابر از امکانات اتاق بازرگانی بهره  و از فرصت‌های تجاری ایجاد شده به بهترین شکل استفاده خواهند برد. درعین حال، باید زمینه‌ای فراهم شود که سایر فعالان اقتصادی و عموم مردم نیز بتوانند از فرصت‌های اقتصادی و تجاری بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه رویداد امید یکی از طرحهای موفق و ویژه اتاق بازرگانی است، گفت: این طرح  به صورت مستمر ادامه می یابد تا به  نتایج مطلوب آن دست یابیم، باید نگاه ویژه به نقاط حاشیه شهر وجود داشته باشد و به این مناطق رسیدگی مناسبی شود تا مشکلات ساکنان این مناطق برطرف شود، افراد بسیار با استعدادی در این مناطق زندگی می‌کنند و بسیاری از فعالان اقتصادی از همین مناطق رشد کرده‌اند و امروز به جایگاه‌های بزرگی دست یافته‌اند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: اتاق بازرگانی در مناطقی از استان دارای دفاتر نمایندگی است و به طور قطع تلاش می‌کنیم در این مناطق با خدماتی که ارائه می‌شود امید و نشاط را گسترش دهیم. ایجاد خانه کارآفرینی امید را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم با استمرار دوره‌های آموزشی در مناطق مختلف استان، شاهد تربیت نسل توانمندی برای کمک به اقتصاد استان و کشور باشیم.
 
مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:  قطعا برگزاری این گونه برنامه‌ها می‌تواند مفید باشد، البته هنوز به بیان مسئله در حاشیه شهر نرسیده‌ایم که این موضوع فرایند حل مسئله را دشوار می‌کند. باید در بحث شناخت مسئله و ارائه راهکار در مناطق محروم کار کرد.
 
کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اظهار کرد: همواره دغدغه اشتغال افراد تحت پوشش را داریم و در همین زمینه تلاش‌هایی نیز به منظور ارائه آموزش‌های تخصصی به مددجویان داشته‌ایم، در شش کانون در سطح استان به ارائه آموزش‌های کارآفرینی برای افراد واجد شرایط می‌پردازیم که باعث ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس می‌شود. اردوهای پیشرفت و عدالت نیز در همین راستا برنامه‌ریزی و اجرا شد.
 
محمد مهدی کریمی، مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان نیز گفت: نقطه درست این است که نگاه ما به اشتغال‌‌های خرد و خانگی باشد و جامعه هدف را به این آگاهی برسانیم که می‌توانند. این گونه‌ اقدامات بسیار خوب است اما باید مستمر و ادامه‌دار باشد در غیر این صورت مانند مسکن است و بعد از مدتی تاثیرات آن از میان می‌رود.
وی ادامه داد: باید پایگاهی به منظور گسترش دیدگاه کارآفرینی و اشتغال ایجاد شود، امروز برخی نقاط منطقه 14 افراد بزرگ و با استعدادی را در خود جای داده‌اند، در منطقه حصه استعدادهای زیادی داریم، قهرمانان ورزشی و استعدادهای علمی بسیاری در این منطقه زندگی می‌کنند که باید به آنها نگاه ویژه داشت، مدیریت شهری اصفهان به سه مقوله هویت، امنیت و تفریح، نگاه ویژه دارد و در تلاش هستیم در این سه مقوله اقدامات گسترده‌ای در سطح منطقه انجام شود.
 
منصور شیرانی، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان اصفهان نیز گفت: رویداد امید یکی از طرح‌های خوب و موفق اتاق بازرگانی اصفهان است که به بهترین شکل برگزار شد، همزمان ستاد اجرایی نیز طرح‌هایی را در مناطقی از استان اجرایی ساخته که از آن جمله تاثیرات آن می‌توان به کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.
 
نوید ادریس، مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: رویداد امید به صورت برنامه‌ریزی شده و رضایت بخش برگزار شد، 18 آبان ماه اختتامیه این رویداد است اما به طور قطع ارائه آموزش‌ها به جامعه هدف ادامه خواهد داشت، بیش از 100 نفر نوجوان 12 تا 18 ساله در این دوره آموزش‌های لازم در خصوص کارآفرینی و مباحث مرتبط را گذراندند و امیدواریم با ادامه ارائه آموزش‌ها شاهد اتفافات خوبی برای این نسل باشیم.
 
حمید رضا امیدان، دستیار ویژه رئیس و رئیس حوزه ریاست اتاق بازرگانی نیز گفت: توسعه اقتصادی از توسعه منابع انسانی می‌گذرد، توسعه سرمایه انسانی به ویژه در مناطق کمتر دیده شده بیشتر است لذا اهتمام ویژه به کسب و کارهای کوچک داریم. از طرفی باید عدالت تجاری برقرار شود یعنی ایجاد فرصت‌های یکسان برای فعالان اقتصادی و افراد جامعه که بتوانند در زمینه‌های تجاری و اقتصادی ورود پیدا کنند.
 
آلبوم تصاویر نشست بررسی طرح رویداد امید