تاریخ : دوشنبه 30 فروردين 1395
کد 698

همایش "تجارت جهانی و روشهای نوین تجاری و بانکی با رویکرد به قراردادهای تجاری" در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

همایش "تجارت جهانی و روشهای نوین تجاری و بانکی با رویکرد به قراردادهای تجاری، انواع روشهای تسویه در تجارت بین الملل و روشهای نوین بانکداری بین المللی" با سخنرانی سید مجید میرنصیری مشاور ارشد بانک مرکزی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد .

همایش "تجارت جهانی و روشهای نوین تجاری و بانکی با رویکرد به قراردادهای تجاری، انواع روشهای تسویه در تجارت بین الملل و روشهای نوین بانکداری بین المللی" با سخنرانی سید مجید میرنصیری مشاور ارشد بانک مرکزی  در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار  شد .

«محمد ميرنصيري» با بيان اينكه بعضي از كالاها تا شش ماه در گمرك توقيف مي شوند، افزود: بايد اين مشكل را حل كنيم و به كار تجارت در كشور شتاب بخشيم .

مشاور عالي بانك مركزي با بيان اينكه در تجارت بايد تعادل و ريسك(خطر) را شناسايي كنيم، گفت: راهكارهاي بسياري در تجارت جهاني وجود دارد كه هنوز در كشور ما مورد استفاده قرار نمي گيرد .

وي گفت: اطلاعات در زمينه تجارت جهاني وقتي ارزشمند است كه با تجربه كاري همراه باشد و اطلاعات و تجربه كاري در تجارت جهاني لازم و ملزوم يكديگرند .

 وی كاهش سهم اعتبارات اسنادي در مبادلات بانكي ،افزايش استفاده روش پرداختي حساب باز،كاهش تقاضاي تضمين تعهدات مشتريان ،کاهش ركود اقتصادي،تحريك شرايط داخلي براي بازار سازي،سرعت دهي به گردش وجوه و اعتبارات كاغذي،افزايش توان خريد بنگاه هاي اقتصادي و پوشش و تضمين آثار مالي مشتريان بصورت سهل تر از مسایل پیش روی فعالان اقتصادی برشمرد .

میر نصیری خاطر نشان کرد:بسیاری از شرکتهای چندملیتی عمدتا به دلیل توسعه زنجیره های عرضه جهانی، دیگر ترجیح میدهند جهت سرعت بخشیدن به چرخه تولید و توزیع، بهبود حاشیه های سود، آزاد کردن جریان نقدینگی و صرفه جویی در هزینه ها، از ساز و کار "حساب باز" با عرضه کنندگان کالاهای خود بهره ببرند. با این وجود، در محیط شدیدا رقابتی که مشخصه آن بیزاری از ریسک اعتباری است، این حرکت می تواند منجر به افزایش فشار بر جریانهای نقدینگی عرضه کنندگان کالا گردد.

«مصطفي متين راد»نایب رييس كميسيون تجارت خدمات و ارتباطات اتاق بازرگاني اصفهان در این همایش گفت: بسياري از مديران شركت هاي بزرگ از الفباي اقتصاد بين الملل، بانكداري و بيمه اطلاعي ندارند .

وی  افزود: بسياري از مشكلاتي كه در زمينه بازرگاني داخلي و بين المللي براي ما ايجاد مي شود ناشي از عدم آگاهي در زمينه مسائل تجارت داخلي و جهاني است .

وي با بيان اينكه بايد با آگاهي كامل به عرصه مسائل تجارت جهاني و بازرگاني بين المللي وارد شويم، افزود: در سال هاي گذشته بدليل وجود تحريم هاي ظالمانه نتوانستيم بخوبي از مزاياي تجارت جهاني بهره مند شويم .

متین راد  افزود:مركز آموزش فعالان اقتصادی  در آينده مي تواند دوره هايي آموزشي را براي فعالان اقتصادي كه قصد ورود به عرصه تجارت جهاني دارند، برگزار كند .

آلبوم تصاویر همایش تجارت-1-95