تاریخ : جمعه 5 آبان 1402
کد 6962

دوازدهمین جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

بحران آب و آلودگی هوا؛ دو چالش محیط‌ زیستی اصفهان

 معضل آلودگی هوای اصفهان در دوازدهمین جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی اتاق بازرگانی اصفهان مطرح و درباره راهکارهای مقابله با آن بحث و تبادل نظر شد.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، در این جلسه مسئولان کمیته‌های چهارگانه کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی پارلمان بخش خصوصی اصفهان معرفی شدند و رؤسای کمیته‌ها به بیان برنامه‌ها و اهداف کمیته‌های تخصصی پرداختند.
 محمدرضا گل ­احمد، عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه علاقه‌مندی اعضای کمیسیون برای مشارکت در کمیته محیط‌زیست قابل‌توجه بوده است، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که بحث محیط‌زیست یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای کمیسیون است و باید تلاش کنیم برای حفظ و بهبود محیط‌زیست استان برنامه‌ها و راهکارهای عملی و اجرایی ارائه دهیم.
 وی در ادامه افزود: اتاق بازرگانی اصفهان از تمام ظرفیت‌های خود برای ملزم‌کردن شرکت‌ها به رعایت قوانین محیط زیستی و کاهش آلایندگی استفاده می‌کند. امروز در استان با بحران آب مواجه هستیم و باید از هم اکنون تلاش کنیم که معضل آلودگی هوا به بحران تبدیل نشود. صنایعی که در آلایندگی اصفهان نقش دارند باید در امور خیریه مرتبط با درمان بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا سهم داشته باشند.
 گل­ احمد در ادامه به تشکیل کمیته‌های این کمیسیون اشاره کرد و اظهار داشت: افراد حاضر در جلسات این کمیسیون از مسئولان و متخصصان شاخص شهر هستند که هر کدام در سازمان‌ها و واحدهای مختلف از جمله شهرداری، محیط‌زیست، دانشگاه‌ها و غیره سمت‌های مدیریتی و کلیدی دارند. این افراد در چهار کمیته تخصصی با موضوعات خیریه، بهداشت و درمان، محیط‌زیست و آموزش به بررسی مشکلات و چالش‌های اصفهان می‌پردازند و برای حل این معضلات طرح و برنامه‌های اجرایی ارائه می‌دهند.
 
 مسعود مهدویان­فر، مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر شهرداری اصفهان در ادامه این جلسه با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از 1800 خیریه فعالیت دارند، گفت: این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت بالای استان در انجام امور خیریه و اجتماعی است که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد. در شهرداری اصفهان نیز امکانات و زمینه‌های متعددی برای بحث فرهنگ‌سازی و آموزش مسائل اجتماعی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به وجود 200 مرکز فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و گردشگری در سطح اصفهان اشاره کرد. همچنین در راستای حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا نیز شهرداری در حال رایزنی برای تهیه 700 دستگاه اتوبوس جدید است.
 
آلبوم تصاویر دوازدهمین جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی