تاریخ : جمعه 5 آبان 1402
کد 6961

پنجمین نشست جوانان بازرگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

بررسی فرصت‌های اقتصادی تجارت با روسیه

 فرصت‌های تجاری روسیه در پنجمین نشست شورای جوانان اتاق بازرگانی اصفهان مورد بحث‌وبررسی قرار گرفت.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، در این نشست که با نايب رئیس اتاق جوانان کشور روسیه برگزار شد، جوانان بازرگان و کارآفرین اصفهانی با فرصت‌ها و چالش‌های تجارت با کشور روسیه آشنا شدند.

 محمدرضا گل احمد، عضو هیئت نمایندگان و رئیس شورای جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در رابطه ‌با این جلسه گفت: جلسه شورای جوانان صبح‌های پنجشنبه در اتاق بازرگانی اصفهان با حضور جوانان علاقه‌مند به حوزه بازرگانی و تجارت بین‌الملل برگزار می‌شود تا از این طریق تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و شبکه‌سازی کنند. تلاش کرده‌ایم که در شورای جوانان، هر جلسه را به بررسی فرصت‌های تجاری یک کشور اختصاص دهیم که این جلسه به کشور روسیه اختصاص داشت. به همین منظور از کارشناسان و متخصصان حوزه تجارت با کشور موردنظر دعوت می‌کنیم تا در جلسه حضور داشته باشند و به بازرگانان مشاوره‌ها و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند. علاوه بر این از کارشناسان و مدیران اقتصادی کشور هدف نیز دعوت می‌کنیم که به‌صورت وبینار در این جلسات حضور داشته باشند و به‌صورت مستقیم به پرسش‌های جوانان عضو اتاق پاسخ دهند و آنها را راهنمایی کنند.
 وی در ادامه افزود: نايب رئیس اتاق جوانان کشور روسیه آقای رومان پتین مهمان این جلسه بود و با وی دررابطه‌با توانمندی‌های فعالان اقتصادی اصفهان و همچنین زمینه‌های مشترک جهت همکاری اقتصادی بحث و تبادل نظر انجام شد. در این جلسات درخواست‌ها و نیازهای بازارهای کشور مقصد مطرح می‌شود و از تولیدکنندگان و بازرگانان جوان اصفهانی که در این حوزه‌ها فعالیت دارند دعوت می‌کنیم که در این جلسات حضور یابند تا محصولات و خدمات خود را معرفی کنند. به‌عنوان نمونه در این جلسه علاقه‌مندی طرف روس در زمینه واردات محصولات صنایع غذایی، کشاورزی و دامی مطرح شد که مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
 در ادامه این جلسه رضا میرزائیان، عضو جوان اتاق بازرگانی اصفهان تجارب خود در زمینه تجارت با روسیه را مطرح و نکاتی درباره موضوعات انتقال ارز، حمل‌ونقل و افتتاح حساب بانکی در روسیه عنوان کرد.
 
همچنین نوید ادریس، مدیر توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان افزود: هدف ما به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های مشترک جوانان اصفهان جهت رشد صادرات در اصفهان و ایران است. امروز مفاهیم اقتصادی مشارکتی یکی از موفق‌ترین مدل‌های افزایش بهره‌وری در صنعت و اقتصاد کشورهاست و در شهر زیبای اصفهان امکانات و ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد که امیدوارم با هم‌افزایی جوانان بتوانیم تاثیرات مثبتی در اقتصاد شهر بگذاریم.
آلبوم تصاویر پنجمین نشست جوانان بازرگان اتاق بازرگانی