تاریخ : چهارشنبه 3 آبان 1402
کد 6952

شرکت‌کنندگان دوره مهارتی کارشناس صادرات اتاق بازرگانی اصفهان از گمرکات اصفهان بازدید کردند

آشنایی به قوانین و رویه‌های گمرکی؛ پیش‌شرط موفقیت در عرصه تجارت

 به‌منظور آشنایی با فرایندهای صادرات و واردات و رویه‌های گمرکی، شرکت‌کنندگان در دوره مهارتی کارشناس صادرات که به همت مرکز توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی اصفهان (متسا) برگزار می­شود، از مجموعه گمرکات استان و کارگوترمینال فرودگاه اصفهان بازدید کردند.
 به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در جریان این بازدید شرکت‌کنندگان ابتدا از نزدیک با فرایندهای اداری، انبارها و نحوه ترخیص کالا در گمرک آشنا شدند و سپس سامانه‌های مرتبط به آنها آموزش داده شد.
 رسول کوهستانی، مدیرکل گمرک استان اصفهان در جریان این بازدید با اشاره به اهمیت قوانین و آیین‌نامه‌های گمرکی گفت: کارشناسان صادرات و واردات و بازرگانان باید به قوانین گمرکی تسلط کامل داشته باشند و دراین‌رابطه اطلاعات خود را به طور پیوسته به‌روز کنند.
 وی تحقق شعار سال و حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان را یکی از اهداف اصلی گمرکات استان بر شمرد و گفت: در آیین‌نامه بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده که بازرگانان و صادرکنندگان می‌توانند از آنها استفاده کنند. از جمله این بسته‌های حمایتی می‌توان به بازه زمانی ضمانت‌نامه‌ها، انبارهای اختصاصی، ارزیابی صادراتی در محل و شناسایی برگزیدگان گمرکی اشاره کرد. در واقع در آیین‌نامه اختیاراتی به گمرکات استان‌ها واگذار شده است که می‌توانند در قالب بسته‌های حمایتی ارائه شوند.
 در پایان نیز شرکت‌کنندگان در دوره مهارتی کارشناس صادرات از کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان بازدید کردند و از نزدیک با شرایط واردات و صادرات کالا از این ترمینال بار هوایی آشنا شدند.
 
آلبوم تصاویر بازدید از مجموعه گمرکات استان و کارگوترمینال فرودگاه اصفهان