تاریخ : يکشنبه 23 مهر 1402
کد 6923

کمیسیون صنایع غذایی به دنبال رفع مشکلات در این حوزه است

تلاش برای افزایش قدرت چانه‌زنی بخش خصوصی

اولین جلسه کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی اصفهان با حضور مدعوین و اعضای فعال در حوزه صنایع غذایی و نمایندگان ادارات مرتبط برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سید یوسف قاضی عسگر، رئیس کمیسیون صنایع غذایی در این جلسه گفت: پیشگیری، پیگیری و رفع موانع به روز صنایع غذایی، شناسایی و ارائه راهکارهای توسعه بازار، شناسایی و ارائه راهکار برای مشکلات مربوط به سلامت، ایمنی، کیفیت و استانداردها، برخی از اهداف اصلی این کمیسیون هستند.
وی ادامه داد: سه کمیته شامل «کمیته رفع موانع و مشکلات تولید»، «کمیته توانمندسازی و توسعه اعضا»، «کمیته کیفیت و ایمنی غذا»، در این کمیسیون فعال خواهند شد و امیدواریم بتوانیم موارد تخصصی را به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار دهیم.
 
علی سرشوقی، نایب رئیس کمیسیون نیز گفت: از اهداف کمیته رفع موانع و مشکلات تولید می‌توان به پیگیری و رفع موانع به روز صنایع غذایی و تسهیل در مسائل کلی مربوط به ادارات دولتی اشاره کرد. از اهداف کمیته توانمندسازی و توسعه اعضا، می‌توان شناسایی و نیازسنجی آموزش‌های مورد نیاز صنعت غذایی استان در حوزه توانمندسازی و سلامتی غذا، پیگیری راهکارهای صادراتی شدن محصولات غذایی واحدهای تولیدی، شناسایی و ارائه راهکارهای توسعه بازار داخلی، شناسایی و نیازسنجی مشاوره‌های مورد نیاز صنعت غذایی استان و ایجاد بانک داده و شبکه‌سازی بین اعضا را نام برد.
کمیته کیفیت و ایمنی غذا نیز مسائل و مشکلات مربوط به استانداردهای غذایی، شناسایی مشکلات مربوط به سلامت، ایمنی و کیفیت غذا و ارائه راهکار برای آن، آموزش و ارتقا دانش اعضا در حوزه‌های مرتبط را پیگیری می‌کند.
در ادامه برخی اعضای کمیسیون به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

سید رضا صفوی، مدیر امور کمیسیون‌های تخصصی اتاق اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این کمیسیون، توسعه بازار می باشد، لازم است قدرت چانه‌زنی بخش خصوصی را بالا ببریم، در این راستا افزایش توانمندی‌ها و ارائه آموزش‌های تخصصی برای فعالان اقتصادی مهم است. در اتاق بازرگانی آمادگی داریم پذیرای پیشنهادات و طرح‌ها در این زمینه باشیم.
وی افزود: امروز مسئولان ارشد استان به صورت منظم در جلسات شورای گفتگو حضور می‌یابند، لذا باید از این فرصت خوب برای بیان مسائل فعالان اقتصادی و رفع مشکلات بهره برد. نتیجه‌گرایی، شاخص محوری و فراگیر بودن از استراتژی‌های کمیسیون‌های تخصصی اتاق هستند که امیدواریم به نتایج مناسب برسیم. هر کمکی لازم باشد برای بهبود امور انجام می‌دهیم.
 
آلبوم تصاویر اولین جلسه کمیسیون صنایع غذایی