تاریخ : سه شنبه 18 مهر 1402
کد 6910

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در جلسه انجمن پلیمر:

توسعه صادرات صنایع پلیمر نیازمند برنامه‌ریزی است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: صنایع پلیمر استان اصفهان ظرفیت توسعه صادرات را دارد و باید برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی انجام شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی در نشست انجمن پلیمر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان که با حضور اکبر لباف رئیس انجمن و سایر اعضای این انجمن برگزار شد، گفت: استان اصفهان 7 درصد از سطح کشور را تشکیل می‌دهد و حدود 7 درصد از جمعیت کشور را در خود جا داده است. همچنین سهم اصفهان از اقتصاد غیرنفتی کشور 11 درصد برآورد می‌شود. با این حال، سهم گمرک اصفهان از صادرات کل کشور 2.9 درصد است. این موضوع نشان می‌دهد که استان اصفهان ظرفیت بالایی در صادرات دارد ولی مغفول مانده است.
وی در ادامه افزود: معتقدیم که صادرات باید بجای صنایع بالادستی و مادر، توسط صنایع پایین دستی و با ارزش افزوده بالا صورت گیرد. صنایع پلیمر می‌توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند. به همین خاطر انتظار داریم که انجمن پلیمر در توسعه کمی و کیفی صادرات برنامه‌ریزی و اقدام کند.  
رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان گفت: در تلاش هستیم که یک نمایشگاه دائمی در اصفهان راه‌اندازی کنیم تا محلی برای عرضه محصولات صنایع استان باشد و از این طریق بتوان به رشد و توسعه صادرات استان کمک کرد.  
وی ادامه داد: درهای اتاق بازرگانی اصفهان به روی همه اعضا باز است و همه باید بتوانند از امکانات فراهم شده بهره ببرند. تلاش ما بر این است که اگرقفل یا انحصاری بوده است برداشته شود وزمینه مشارکت برای همه اعضای اتاق بطور یکسان فراهم شود. در همین راستا از هیچ اقدامی که در راستای توسعه تولید و صادرات باشد دریغ نخواهد کرد و با دست باز از فعالین این عرصه و طرح‌هایشان حمایت خواهد کرد.  
در ادامه این جلسه اکبر لباف، رئیس انجمن پلیمر، مهرداد شاطریان، رئیس خزانه داری انجمن و سایر اعضای انجمن به بیان دغدغه‌ها و مشکلات موجود در این حوزه پرداختند
آلبوم تصاویر نشست انجمن پلیمر اتاق بازرگانی