تاریخ : يکشنبه 16 مهر 1402
کد 6902

برگزاری همایش بین‌المللی توسعه هوش مصنوعی در اتاق بازرگانی اصفهان

توسعه اصفهان از دو مسیر گردشگری و صنایع دانش‌بنیان می‌گذرد

همایش بین‌المللی توسعه هوش مصنوعی در حاشیه برگزاری جایزه مصطفی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم و با استقبال پرشور علاقمندان به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، شهاب البحری، دانشمند بین‌المللی حوزه هوش مصنوعی در این همایش گفت: در دنیای امروز با افزایش استفاده از هوش مصنوعی می‌توان از تلفیق تکنولوژی‌ها بهره برد. ضروری است که درابطه با چالش‌های هوش مصنوعی صحبت شود.
وی اضافه کرد: استفاده از هوش مصنوعی باید قابل اطمینان باشد، نقش فزاینده هوش مصنوعی برای بسیاری مشخص است و امروز هوش مصنوعی در خیلی از حوزه‌ها استفاده می‌شود لذا نیاز است هر کارخانه‌ و واحد تولیدی، بخشی در خصوص هوش مصنوعی ایجاد کند و استفاده از هوش مصنوعی را در سطوح آزمایشی و تحقیقاتی داشته باشد تا در آینده از تکنولوژی دنیا عقب نماند.
 
امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: در این دوره از فعالیت‌های پارلمان بخش خصوصی، کمیسیون دانش‌بنیان را راه‌اندازی شد زیرا معتقد هستیم توسعه اصفهان از دو مسیر گردشگری و صنایع دانش‌بنیان می‌گذرد. امروزه با وجود هوش مصنوعی تغییر و تحولات بسیاری در مباحث مختلف رخ داده است و آینده جهان با وجود این فناوری قابل پیش‌بینی نیست.
وی در همایش بین‌المللی توسعه هوش مصنوعی، اظهار داشت: هوش مصنوعی تاثیرات زیادی در آینده اقتصاد دارد، در رابطه با تاثیر این حوزه در تجارت، تحلیل داده‌های مشتریان، بهبود زنجیره تامین، تجارت الکترونیک و بهره‌گیری از ربات‌ها برای خدمت‌رسانی به مشتریان می‌توان اقدامات زیادی شکل داد.
وی افزود: هوش مصنوعی می‌تواند توسعه تکنولوژی و اتوماسیون‌ها و کاهش هزینه‌های تولید را به همراه داشته باشد. استفاده شرکت‌ها از هوش مصنوعی می‌تواند باعث افزایش کیفیت و کاهش خطا و هزینه‌ها بشود.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: هوش مصنوعی می‌تواند ابزار قدرتمندی برای تحقیق و توسعه بوده و مسائل بسیار پیچیده را حل کند. با استفاده از هوش مصنوعی تغییراتی در مدل کسب‌وکارها اتفاق می‌افتد و شرکت‌ها با استفاده از خدمات الکترونیک و مدیریت زنجیره تامین هوشمند می‌توانند به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهند.
کشانی با اشاره به تغییر و تحولات اجتماعی با وجود هوش مصنوعی گفت: الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌تواند بر تحولات اجتماعی تاثیرگذار بوده و به طور قطع با وجود هوش مصنوعی شرایط ۲۰ سال آینده مشخص نیست.
 
علی صفرنورالله، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان اصفهان نیز در این رویداد با اشاره به اینکه فناوری نسل پنجم به دنبال کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری است، اظهار داشت: امروزه تکنولوژی نسل پنجم در حال پیاده‌سازی در دنیا بوده و در آن مسائلی مطرح می‌شود که به دنبال کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری است. این امر قابل انجام نیست مگر اینکه فناوری و نوآوری جدی گرفته شود.
وی افزود: برنامه اتاق بازرگانی این است که علاوه‌ بر کمیسیون دانش‌بنیان که برای اولین بار در اتاق ایجاد شده است، بقیه کمیسیون‌ها نیز، سرمایه‌گذاری در نوآوری را هدف قرار دهند.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه اصفهان کریدور فناوری و نوآوری در ایران است، تصریح کرد: نمود تکنولوژی نسل پنجم، هوش مصنوعی است و بدون آن نمی‌توان به اهدافی که توسط این تکنولوژی تعریف شده ‌است، رسید. اتاق بازرگانی در سرمایه‌گذاری، تشویق سرمایه‌گذاران و چگونگی سوق دادن سرمایه‌گذاری به سمت فناوری تکنولوژی نسل پنجم اقدامات خوبی را در برنامه دارد.
 
 
 
آلبوم تصاویر همایش بین‌المللی توسعه هوش مصنوعی