تاریخ : شنبه 15 مهر 1402
کد 6900

نشست مسئولان اتاق بازرگانی و سفیر بنگلادش برگزار شد    

افزایش تبادلات اقتصادی ایران و بنگلادش در آینده نزدیک

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در دیدار با سفیر کشور بنگلادش اظهار کرد: در راستای گسترش تعاملات می‌توان شورای اقتصادی مشترک برای واردات و صادرات بین دو کشور ایجاد کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، علی صفرنورالله در این نشست عنوان کرد: اصفهان دومین شهر صنعتی ایران است که بیشترین قیر، آهن، پارچه و نخ را تولید می‌کند و محصولات نساجی آن زبانزد است لذا علاقمند هستیم که همکاری‌های اقتصادی با بنگلادش را توسعه دهیم.
وی ادامه داد: در راستای گسترش تعاملات می‌توان شورای اقتصادی مشترک برای واردات و صادرات بین دو کشور ایجاد کرد، اصفهان صنایع بسیار توانمندی دارد لذا پیشنهاد ما این است که کاردار اقتصادی سفیر محترم و همکاران ما در اتاق مسیر توسعه همکاری‌ها را دنبال کنند تا کار پیش برود.
 
امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در دیدار با سفیر کشور بنگلادش اظهار کرد: مردم ایران در امنیت کامل زندگی می‌کنند و تبلیغات منفی دشمنان علیه کشور ما صحت ندارد و در امنیت کامل به دنبال گسترش تعاملات اقتصادی هستیم.
رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان عنوان کرد: اصفهان دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی است، این شهر دارای مراکز اقتصادی، صنعتی، علمی و فرهنگی بسیاری است و ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه روابط اقتصادی دارد.
وی ادامه داد: از آقای سفیر و تیم سفارت درخواست دارم به اصفهان سفرهای بیشتری داشته باشند و با توانمندی‌های اصفهان آشنا شوند، مردم ایران در امنیت کامل زندگی می‌کنند و باید این موضوع به گوش جهان برسد تا تبلیغات منفی برخی دشمنان علیه کشور ما خنثی شود.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: تحریم‌های بسیاری بر ضد کشور ما اعمال شده که متاسفانه این تحریم‌ها ملت ایران را هدف قرار داده است لذا درخواست داریم صدای ما را به گوش مردم خود و مسئولان کشورتان برسانید تا بدانند مردم ایران چه مردم شریف و بزرگی هستند و تحریم‌های ظالمانه علیه آنها اعمال می‌شود.
 
منجورول کریم خان چودری، سفیر بنگلادش در ایران نیز اظهار کرد: از اتاق بازرگانی اصفهان به دلیل برگزاری این نشست خوب تشکر می‌کنم. بنگلادشی‌ها به دلیل حضور خانواده اصفهانی‌ها در بنگلادش به خوبی با اصفهان آشنا هستند.
وی ادامه داد: اصفهان دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های اقتصادی است، مردمان بسیار خوبی دارد و اشتراکات فرهنگی می‌تواند به گسترش روابط دو طرف کمک کند، اسلام نقطه اشتراک خوبی میان دو ملت ایران و بنگلادش است و موجب نزدیکی دو کشور می‌شود. امروز بیش از هفت هزار واژه فارسی در بنگلادش مورد استفاده قرار می‌گیرد که نشان از نزدیکی فرهنگ و ارتباطات دو ملت است.
سفیر بنگلادش در ایران اضافه کرد: به طور قطع با برنامه‌ریزی و هماهنگی می‌توان مسیرهای زیادی برای ارتباطات و تعاملات بیشتر میان دو کشور ایجاد کرد و اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوبی در این بخش دارد، این شهر در جذب گردشگر می‌تواند بسیار موفق عمل کند، مردم بنگلادش، اصفهان را به عنوان یک شهر بزرگ و خوب می‌شناسند، جذابیت‌های اصفهان می‌تواند فرصت‌های اقتصادی خوبی پیش روی دو کشور بگذارد.
وی گفت: بنگلادش در تولید دارو پیشتاز است و فعالیت‌های خوبی دارد، ایران هم در تجهیزات پزشکی ظرفیت‌های خوبی دارد، لذا زمینه همکاری در این بخش‌ها بسیار است، از طرفی در تجارت بین دو کشور باید بخش خصوصی فعال‌تر باشد و ما نیز تلاش داریم تسهیلگر تجارت بین دو کشور باشیم.
 
محمد جعفر فوده، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز اظهار کرد: اصفهان حرف‌های زیادی در بخش کشاورزی دارد و در این خصوص امکان توسعه همکاری‌ها وجود دارد و امکان تبادل اطلاعات میان دو کشور هست، لذا از فعالان اقتصادی بنگلادش دعوت می‌کنم از توانمندی‌های اصفهان بازدید کنند تا بتوان مسیرهای گسترش همکاری‌ها را هموار کرد.
 
جولیا معین، رایزن درجه یک بازرگانی سفارت بنگلادش نیز عنوان کرد: بنگلادش ۱۷۰ میلیون جمعیت دارد و بازار بسیار خوبی محسوب می‌شود، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری در این کشور وجود دارد و وجود نیروی کار ارزان قیمت از مزیت‌های این کشور محسوب می‌شود، بنابراین تمایل داریم همکاری‌ها میان این دو کشور روز به روز افزایش یابد تا بتوان قدم‌های موثری در کمک به اقتصادی دو کشور برداشت.
 
 
آلبوم تصاویر افزایش تبادلات اقتصادی ایران و بنگلادش در آینده نزدیک