تاریخ : يکشنبه 9 مهر 1402
کد 6886

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد

جایزه مصطفی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم، فرصتی مناسب برای تعامل با کشورهای جهان اسلام 

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در پنجمین جلسه هیات نمایندگان بیان کرد: برگزاری رویداد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم اتفاق مهمی برای استان محسوب می‌شود و فرصتی مناسب برای تعامل و همکاری فعالان اقتصادی با کشورهای جهان اسلام است. 
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی در پنجمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بیان کرد: برگزاری رویداد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم اتفاق مهمی برای استان محسوب می‌شود؛ زیرا بیش از ۱۰۰ نفر از دانشمندان بزرگ جهان اسلام در آن حضور دارند و تعامل و همکاری فعالان اقتصادی با آن دانشمندان به رشد و توسعه استان کمک خواهد کرد. به همین منظور باید از این فرصت حداکثر بهره را برد. اتاق بازرگانی در برگزاری این رویداد نقشی فعال خواهد داشت تا بتواند با تعامل کشورهای جهان اسلام در مسیر رشد اقتصاد استان گام بردارد.
وی در خصوص مسئله رفع تعهد ارزی صنایع گفت: برای رفع این معضل هفت پیشنهاد به وزیر صمت از طرف اتاق بازرگانی اصفهان ارسال شده است، در یکی از بندهای آن بر عدم صدور بخشنامه طی حداقل سه ماه تاکید شده است. در واقع این نامه غیر رانتی‌ترین پیشنهادات را به وزیر محترم ارائه داده است. 
وی در ادامه گفت: کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی باید با حضور مشاوران و خبرگان محقق برگزار شود تا طرح‌های کارشناسی شده‌تری در جلسات هیئت رئیسه اتاق مطرح گردد.
 
وحید فولادگر، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی نیز در خصوص برگزاری جایزه مصطفی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم در اصفهان گفت: جایزه مصطفی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم از سال ۹۱ تاکنون هر دو سال یکبار برگزار شده است و این رویداد بین‌المللی در چهار حوزه تخصصی هوش مصنوعی، انرژی‌های تجدید‌پذیر، محیط زیست و سلامت دنبال می‌شود. تمرکز اصلی این رویداد بر موضوع هوش مصنوعی است. 
وی ادامه داد: در این رویداد از حدود ۵۰ شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی کشور دعوت شده است تا آخرین توانمندی‌های خود را در این حوزه به نمایش بگذارند. رویداد ملی هوش مصنوعی برای اولین بار در کشور برگزارمی‌ شود و اتاق بازرگانی اصفهان در برگزاری آن سهیم خواهد بود.  شرکت‌ها در  این رویداد مسائل خود را در حوزه هوش مصنوعی مطرح می‌کنند. در حال حاضر شش شرکت برای طرح مسئله در این رویداد انتخاب شدند که شامل سازمان فاوا شهرداری، مجموعه پتروپالایش، فولاد مبارکه، گروه صنعتی انتخاب، گروه صنعتی جهان آرا و مجموعه تولیدی فوده است. پس از بررسی مسئله‌ها و ارائه راه حل برای آن تفاهم‌نامه‌هایی میان شرکت‌های حاضر منعقد خواهد شد.
وی  اظهار کرد: یکی دیگر از رویدادهایی که اتاق بازرگانی در برگزاری آن سهیم است؛ نمایشگاه فن‌نما است که سه رویداد توسط اتاق در این نمایشگاه برگزار خواهد شد و در حوزه کشاورزی نیز نمایندگان فعالان اقتصاد حضور فعال خواهند داشت.
 
سید وحید دزفولی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی نیز در این جلسه مطرح کرد: بر اساس توافقات انجام شده ۸۴ متر از فضای نمایشگاه فن‌نما به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است. پس از اعلام فراخوان در سایت اتاق بازرگانی برای حضور افراد در نمایشگاه فن‌نما، تعدادی از فعالان انتخاب شدند تا آخرین تولیدات خود را در معرض دید عموم قرار دهند.
 
مسعود گلشیرازی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی نیز در این جلسه بیان کرد: اگر بخواهیم در عرصه بین‌الملل حضور فعال داشته باشیم و صادرات استان را توسعه دهیم باید از فرصت‌های به وجود آمده در عرصه بین‌المللی به خوبی استفاده کنیم. برگزاری رویداد بین‌المللی مصطفی (ص) فرصت مناسبی است تا در دوران تحریم بتوانیم با کشورهای جهان اسلام ارتباط داشته باشیم . به همین خاطر لازم است که تمامی فعالان اقتصادی در این رویداد مشارکت داشته باشند. 
 
مژگان ایزدی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی هم در ارتباط با برنامه‌های انجام گرفته در شورای عالی بانوان گفت: هدف این شورا توانمندسازی، توان‌افزایی و شبکه‌سازی بین بانوان است. با انجام برنامه‌های مختلف سعی در جذب حداکثری بانوان کارآفرین داریم. 
وی افزود: هدف اصلی شورا، آموزش و خلق روحیه کارآفرینی در بین بانوان و ارتباط موثر با بانوان است. درحال حاضر برای ارتباط موثر با بانوان یک بانک اطلاعات بانوان کارآفرین تشکیل شده است. حضور بانوان کارآفرین در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، ارتباط موثر با بانوان و کارآفرینان سطح شهر و به‌روزرسانی اطلاعات بانوان در سامانه جامع بانک اطلاعاتی؛ برگزاری همایش حال خوب و ایجاد درخواست ایجاد زیرپورتال در سایت اتاق به منظور درج اخبار مقالات و رویدادهای ویژه بانوان از جمله برنامه‌های انجام گرفته شورای عالی بانوان در طی ماه‌های گذشته بوده است.
 
در ادامه؛ علی صفرنورالله، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی در خصوص انتخاب حسابرس قانونی گفت: اتاق بازرگانی در طول سال‌های گذشته حسابرس داشته است و آمارهای خوبی در زمینه حسابرسی از اتاق ارائه شده است، اما هنوز حسابرس قانونی برای اتاق انتخاب نشده است و پیشنهاد شده است که شرکت کار و تحقیق به منظور حسابرس قانونی اتاق بازرگانی انتخاب شود. 
 
محمدرضا رجالی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی نیز در این جلسه بیان کرد: اتاق بازرگانی نمایندگی تمام فعالان اقتصادی در بنگاه‌های اقتصادی کلان، کوچک و متوسط است و اگر بخشنامه‌ای به منظور توسعه اقتصاد استان منتشر می‌شود باید شامل تمامی صنایع استان باشد. 
 
احمد خوروش، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز در ارتباط با وضعیت صنایع گفت: در حال حاضر صنایع بزرگ هزینه‌های بیشتری از صنایع کوچک در حوزه برق گاز و ... مصرف می‌کنند و امروزه فشار دولت بیشتر بر آن صنایع است. به همین خاطر باید صنایع بزرگ نیز حمایت شوند. دولت باید میزان تصدی‌گری را از حوزه اقتصاد کمتر کند و اتاق بازرگانی نباید پیگیر اقتصاد دستوری دولت باشد بلکه باید با قدرت چانه‌زنی، میزان دخالت دولت در  اقتصاد  را کاهش دهد. 
 
محمدرضا برکتین، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان هم گفت: مسائل مطرح شده در این جلسه باید کارگشا باشد و راه‌حل مناسبی برای حل مشکلات باشد. به همین جهت باید نظرات کارشناسی شده از  طرف کمیسیون‌ها در این جلسات مطرح گردد و کمیسیون‌ها نیز  باید از مشاوران خبره و متخصصان امر برای پیشبرد برنامه‌های خود استفاده کنند.
 
آلبوم تصاویر پنجمین جلسه هیات نمایندگان