تاریخ : شنبه 8 مهر 1402
کد 6884

در نشست کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛ 

لزوم ایجاد خط هوایی بومی استان با همکاری دولت و بخش خصوصی

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی اصفهان بر لزوم تشکیل کنسرسیوم گردشگری و ایجاد خط هوایی بومی استان با همکاری دولت و بخش خصوصی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مژگان ایزدی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در نشست کمیسیون گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از  معظلات اصلی در بخش اقتصاد گردشگری اصفهان، نبود زیرساخت‌های مناسب و عدم وجود یک خط هوایی بومی برای استان اصفهان است، گفت: برای ایجاد یک ایرلاین بومی در استان باید مسئولان دولتی و بخش خصوصی با یکدیگر همکاری سازنده داشته باشند تا بتوان این معضل را برطرف کرد.
رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی ادامه داد: بیش از چهار ماه است که مشکلات و مسائل حوزه گردشکری استان به صورت ویژه بررسی شده است و جلسات مختلفی با مسئولین دولتی و فعالان حوزه گردشگری تاکنون برگزار  شده است. پس از بررسی‌های انجام گرفته، تصمیم بر آن شده است تا با همکاری فعالان حوزه گردشگری و مسئولان دولتی یک کنسرسیوم گردشگری تشکیل شود. با ایجاد این کنسرسیوم صنعت گردشگری استان امیدوار هستیم تا صنعت گردشگری را که در اصفهان مظلوم واقع شده است، احیا کنیم.
ایزدی خاطرنشان کرد: استان اصفهان به خاطر برخورداری از آثار تاریخی بی‌نظیر و وجود جاذبه‌های طبیعی ظرفیت بسیار خوبی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری دارد؛ به همین خاطر  مسئولان باید با همکاری  بخش خصوصی امکان ایجاد زیرساخت‌های مناسب را برای اصفهان فراهم کنند.
 
امید شریفی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این نشست بیان کرد: امروزه یکی از دلایل اصلی  مشکلات اقتصاد گردشگری نحوه جزیره‌ای عمل کردن در این حوزه است. برای توسعه اقتصاد گردشگری لازم است با همکاری بخش خصوصی یک سند راهبرد توسعه اقتصاد گردشگری تنظیم شود تا بتوان از نحوه عملکرد جزیره‌ای در حوزه اقتصاد  گردشگری جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: برای ایجاد خط هوایی بومی تاکنون جلسات مختلفی با مسئولان کشوری برگزار شده است. در حال حاضر مذاکراتی با شرکت قطری و شرکت هواپیماسازی ایران در  این خصوص انجام گرفته است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم یک خط هوایی بومی برای استان اصفهان داشته باشیم.
 
در ادامه؛ کریم بیگی، نایب رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی در این نشست گفت: سرمایه‌گذاران زمانیکه قصد سرمایه‌گذاری در یک منطقه خاص را داشته باشند در ابتدا با یک هوشمندی خاص تمام امکانات و زیرساخت‌های آنجا را به طور دقیق بررسی می‌کنند. یکی از  دلایل اصلی که سبب شده صنعت گردشگری با کمبود سرمایه‌گذار همراه شود؛ نبود زیرساخت‌های مناسب در استان است.
وی افزود: یکی از دلایل عدم توسعه اقتصاد گردشگری در استان، نبود ایرلاین بومی در استان است. اگر این مشکل برطرف شود طبیعتا اقتصاد گردشگری رشد خواهد کرد. اتاق بازرگانی اصفهان سعی دارد با همکاری مسئولان دولتی برای رفع این معظل پیگیری‌های ویژه‌ای را انجام دهد.
 
آلبوم تصاویر کمیسیون گردشگری و صنایع دستی