تاریخ : چهارشنبه 22 شهريور 1402
کد 6852

دیدار اعضای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی استان اصفهان با رئیس اتاق بازرگانی

اصفهان در صادرات محصولات فولادی دارای مزیت است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست اظهار کرد: اتاق بازرگانی یک مجموعه تصمیم‌ساز است و می‌تواند در کنار نهادهای تصمیم‌گیر به ایفای نقش موثر بپردازد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان امیر کشانی در این نشست عنوان کرد: زمانی که رسالت هر انجمن به خوبی مشخص باشد به شکل بهتری می‌توان برای پیشبرد اهداف آن برنامه‌ریزی انجام داد، یکی از موضوعاتی که باید توسط انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی استان اصفهان پیگیری شود توجه به بازار و تعهدات تولیدکنندگان است. همچنین در صادرات محصولات فولادی به کشورهای منطقه دارای مزیت هستیم و باید به موضوع صادرات به طور دقیق و جدی وارد شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان اضافه کرد: در شرایط فعلی چاره‌ای جز ایجاد درآمدهای ارزی نداریم و نگاه اتاق به این موضوع ویژه است، اتاق به مقوله بازرگانی اهمیت زیادی می‌دهد و صادرات را از اولویت‌ها می‌داند به ویژه اینکه اصفهان در برخی محصولات همچون تولیدات فولادی دارای مزیت‌های صادراتی است.
وی با بیان اینکه ضروری است رسالت‌ها و اهداف انجمن‌ها به طور کامل تعریف شود، اظهار کرد: برای حضور در نمایشگاه‌ها نیز اتاق بازرگانی می‌تواند یاری دهنده انجمن‌ها باشد و تلاش ما بر این است که بازارهای صادراتی مناسبی برای محصولات و خدمات فعالان اقتصادی اصفهان ایجاد شود. اصفهان با وجود تمام توانایی‌ها و استعدادهای فراوان، تنها ۲.۹ درصد صادرات کشور را به خود اختصاص داده است، البته بخشی از صادرات اصفهان از سایر استان‌ها انجام می‌شود که با احتساب این میزان، صادرات استان به ۵ درصد صادرات کشور می‌رسد.
کشانی افزود: نیاز است در زمینه صادرات به شکل جدی‌تری ورود کرد و اتاق بازرگانی نیز هر حمایتی در زمینه رشد صادراتی لازم باشد انجام می‌دهد. همچنین ضروری است انجمن با برنامه‌ریزی لازم، در بخش سهمیه‌های فولادی وارد شود و تدابیری برای این منظور اندیشیده شود، اتاق بازرگانی نیز در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت.
 
علیرضا بینا، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی استان اصفهان نیز در این نشست عنوان کرد: در شرایط کنونی، جایگاه انجمن‌ها در توسعه صادرات بسیار مهم است و در این انجمن نیز نگاه ویژه‌ای به مقوله صادرات وجود دارد.
وی ادامه داد: در انجمن به دنبال رفع مشکلات هستیم و تلاش می‌کنیم خدمات خوبی به اعضا ارائه شود، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال شناسایی فعالان واقعی صنف هستیم تا حمایت‌ها از آنها افزایش یابد، استانداردسازی فعالیت‌ها و تولیدات از مهم‌ترین برنامه‌ها است و تلاش می‌کنیم توجه به استانداردها مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 
آلبوم تصاویر دیدار اعضای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی