تاریخ : شنبه 21 مرداد 1402
کد 6761

نتیجه‌گرایی، شاخص محوری، فراگیری و تسهیلگری مهم‌ترین نقش کمیسیون‌های تخصصی دوره دهم اتاق بازرگانی اصفهان

در اولین جلسه شورای روسای کمیسیون‌های تخصصی پارلمان بخش خصوصی اصفهان عنوان شد: کمیسیون‌های تخصصی دوره دهم نتیجه گرا، شاخص محور، فراگیر و تسهیلگر خواهند بود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، اولین جلسه شورای روسای کمیسیون‌های تخصصی پارلمان بخش خصوصی اصفهان با حضور رئیس و جمعی از اعضاء هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان برگزار شد.
امیرکشانی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های انجمن‌ها و تشکل‌های عضو اتاق برای ایجاد هم‌افزایی صنعتی تاکید کرد.
وی برگزاری جلسات منظم روسای کمیسیون‌های تخصصی با هیئت رئیسه و مشارکت کلیه اعضاء کمیسیون‌ها در اقدامات در دست انجام را در عملکرد مثبت کمیسیون‌های تخصصی حایز اهمیت دانست.
 در ابتدای این جلسه محمدجعفر فوده نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه این جلسه با هدف تبادل نظر در خصوص شرح وظایف و اختیارات شورای روسای کمیسیون‌ها، ارایه پیشنهاد طرح جدید نحوه تشکیل و اداره کمیسیون صنایع و طرح و بررسی نظرات و تجربیات اعضا در زمینه تشکیل و اداره کمیسیون‌های تخصصی برگزار شده است ،بر ضرورت حضور انجمن‌های عضو در جلسات کمیسیون‌ها و برگزاری کمیته‌های مشترک میان کمیسیون‌ها برای جلوگیری از موازی کاری و صرف وقت و هزینه اضافی تاکید کرد.
همچنین علی صفرنوراله عضو هیئت رئیسه پارلمان بخش خصوصی اصفهان ایجاد فضای تعاملی میان صاحبان کسب و کارها را یکی از وظایف اتاق‌های بازرگانی دانست.
در ادامه محمدرضا برکتین رئیس کمیسیون صنایع ضمن تشریح طرح جدید نحوه تشکیل و اداره این کمیسیون، افزود: در کمیته‌ها به منظور بررسی موضوعات از خبرگان هر صنف دعوت شده تا نظرات کارشناسی با تجربه تلفیق شده و بتوان قدمهای اصولی و مؤثری در حل مشکلات حوزه های مختلف صنایع برداشت.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان از امکان حضور نمایندگان تشکل‌های فعال، علاقمند و پرسشگر در کمیسیون خبر داد و تصریح کرد: در جلسات اصلی کمیسیون علاوه بر طرح موضوعات مختلف تخصصی ارجاع شده از کمیته¬های ذیل کمیسیون،  یکی از صاحبنظران حوزه های مختلف اقتصادی به بیان موضوعات و نظرات تخصصی در مورد مسایل روز به منظور آگاهی بخشی اعضا خواهد پرداخت.
برکتین هدف اصلی از ارایه طرح جدید مدیریت کمیسیون صنایع را افزایش انگیزه اعضاء برای شرکت در جلسات کمیسیون، پشتیبانی از میزهای تخصصی کشوری برای بهینه کردن عملکرد آنها و ساماندهی تشکل‌های حوزه صنایع بیان کرد در ادامه مقرر شد طرح جدید مدیریت کمیسیون صنایع به صورت پایلوت در این کمیسیون اجرا شود.
وحید فولادگر رئیس کمیسیون دانش بنیان نیز خواستار توجه ویژه بر مشارکت تمامی صنایع اعم از دارای انجمن یا بدون انجمن در کمیسیون‌های تخصصی و کمک به رفع مشکلات آنها شد.
مژگان ایزدی رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی نیز تفکیک رسته‌ای فعالان اقتصادی با توجه به فعالیت آنها را در استفاده بهینه از ظرفیت‌های یکدیگر و شبکه سازی میان آنها حایز اهمیت دانست.
سید وحید دزفولی رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته نیز بر لزوم جلوگیری از فعالیت‌های جزیره‌ای کمیسیون‌ها و ایجاد تعامل میان آنها، برگزاری جلسات مستمر دبیران کمیسیون‌ها به منظور تبادل اقدامات هر کمیسیون و همچنین به روز رسانی اطلاعات فعالان اقتصادی عضو اتاق تاکید نمود .
محمدرضا گل احمد، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی نیز بر اهمیت ارتباط مداوم و مطلوب کمیسیونهای تخصصی با میزهای کشوری به منظور اعلام نظرات کارشناسی و تبادل نظرات در سطح ملی تاکید کرد.
مصطفی روناسی نایب رئیس و رئیس کمیسیون سیاستگذاری و پایش دوره هشتم اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه قانونمندی اساس دموکراسی است، گفت: لازم است آیین نامه تمامی فعالیت‌های کمیسیون‌ها تدوین شود.
وی همچنین خواستار توجه ویژه بر ایجاد هم‌افزایی و استفاده از خردجمعی برای حل مشکلات صنوف مختلف از طریق کمیسیون‌ها شد و تصریح کرد: استفاده از نظرات و تجارب خبرگان برای رفع مشکلات نیز لازم است در دستور کار کمیسیون‌ها قرار گیرد.
در ادامه سید رضا صفوی مدیر امور کمیسیون‌های پارلمان بخش خصوصی اصفهان به ارایه ساختار و شرح وظایف شورای روسای کمیسیون‌های تخصصی پرداخت و تبیین چشم انداز مشترک برای کمیسیون‌های تخصصی اتاق در راستای استراتژی کلان اتاق، رصد عملکرد و پویایی کمیسیون‌های تخصصی با هدف تحقق اهداف و سیاست‌های دوره دهم و ایجاد هم اندیشی، هم افزایی و همسویی با کمیسیون‌های متناظر در اتاق بازرگانی ایران و اتاق‌های استانی را از اهداف این دوره فعالیت کمیسیون‌های 12 گانه عنوان کرد.
در ادامه این جلسه ساختار و وظایف شورای روسای کمیسیون ها به تصویب رسید.
 
آلبوم تصاویر شورای روسای کمیسیون‌های تخصصی