تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1402
کد 6701

رییس اتاق بازرگانی اصفهان اعلام کرد:

آمادگی پارلمان بخش خصوصی اصفهان برای کمک به ایجاد تعاونی مسکن واحدهای تولیدی

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این دیدار، تفاوت فاحش دستمزد پرسنل کسب و کارها در صورت پرداخت مالیات یکسان از حقوق را، بسیار ناعادلانه خواند و خواستار توجه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر این ظلم مسلم بر طبقه کارگر شد و پرداختن به این موضوع در لایحه برنامه هفتم توسعه را ضروری دانست.
امیر کشانی یکی از مهم‌ترین معضلات صاحبان کسب و کار را، مشکل تامین نیروی انسانی دانست و گفت: استفاده از داده‌های این اداره کل، برای سرمایه گذاری‌های آینده فعالان بخش خصوصی بسیار حایز اهمیت بوده و علاوه بر رفع معضل بیکاری به تامین نیروی انسانی موردنیاز صنایع کمک خواهد کرد.
وی ضمن اعلام آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک با اداره کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و تمرکز دوره دهم پارلمان بخش خصوصی اصفهان بر رشد درآمدهای صادراتی استان، بر لزوم حمایت ویژه صندوق توسعه ملی از بنگاه‌های اقتصادی صادرات محور و تامین تمامی زیرساخت‌های موردنیاز این نوع از کسب و کارها تاکید نمود.
رئیس دوره دهم پارلمان بخش خصوصی اصفهان، همچنین خواستار ایجاد ساز و کاری محکم برای حفظ تعهد میان کارگر و کارفرما به منظور جلوگیری از تضییع حقوق کارگران و به خطر افتادن حیات کسب و کارها و ایجاد اخلال در فرایند کاری بنگاه‌های اقتصادی خدمات رسان شد.
کشانی حل مشکل مسکن پرسنل بنگاه‌های اقتصادی را در امیدآفرینی میان نیروی انسانی یک بنگاه و ایجاد نیروی کار وفادار به سازمان مهم دانست و از اعلام آمادگی اتاق بازرگانی برای بسیج فعالان بخش خصوصی برای ایجاد تعاونی مسکن این واحدها خبر داد و خواستار همراهی این اداره کل در این زمینه شد.
همچنین میثم مداحی مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این دیدار، خواستار تعامل هر چه بیشتر این اداره کل با اتاق بازرگانی اصفهان به منظور انجام پژوهش‌های تخصصی در حوزه آینده بازار کار کشور برای برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه از طریق تشکیل کارگروه تحلیل آینده پژوهی بازار کار شد.
وی در ادامه ایجاد شهرک‌های صنعتی مسکونی به منظور تولید محصولات دانش بنیان خانگی را یکی از طرح‌های موفق در کشورهای مختلف دانست و بر ضرورت پیشتازی استان صنعتی اصفهان در این زمینه تاکید کرد.
 
آلبوم تصاویر آمادگی پارلمان بخش خصوصی اصفهان برای کمک به ایجاد تعاونی مسکن واحدهای تولیدی