تاریخ : سه شنبه 27 تير 1402
کد 6674

در دیدار سفیر دانمارک با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید شد

همکاری مشترک اصفهان و دانمارک در زمینه انرژی‌های پاک

سفیر دانمارک در جمهوری اسلامی ایران با رئیس و جمعی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان امیر کشانی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر، اصفهان را شهر تاریخی، فرهنگی و صنعتی ایران معرفی کرد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان با اشاره به هم‌زیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف در طول تاریخ در این شهر گفت: مردم اصفهان علاوه بر پرداختن به حوزه صنعت و تجارت، همواره به صلح بین‌الملل توجه ویژه ای داشته اند.
وی افزود: اصفهان در تولید فولاد، سنگ، سرامیک، گوشت و مرغ دارای رتبه‌های برتر کشور بوده و بیشترین تنوع صنایع دستی دنیا مربوط به این استان است.
رئیس دوره دهم اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره بر ظرفیت‌های این شهر صنعتی، بر توجه دولت دانمارک برای سرمایه‌گذاری در اصفهان تاکید کرد.
کشانی با اشاره به جمعیت بالای مسلمانان و ایرانیان مقیم دانمارک همچنین روابط دیرینه دو کشور و سرمایه‌گذاری‌های مطلوب دانمارک در کشورمان، تصریح کرد: متاسفانه اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، مردم را نشانه گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد : با کمک سفیر و دولت دانمارک، بتوان شرایط بهتری را برای مردم رقم زد.
کشانی در پایان سخنان خود بر همکاری اصفهان و دانمارک در حوزه‌های محیط زیست، صنایع دارویی، موزه و انرژیهای پاک تاکید نمود.
Jesper Vahr-جسپر وار- سفیر دانمارک در کشورمان نیز  با اشاره به سابقه دیرینه تعامل ایران و دانمارک تصریح کرد: در فاصله سال‌های 2015 تا 2017 تعداد قابل توجهی از فعالان اقتصادی دانمارکی در ایران فعالیت داشته اند که متاسفانه برخی از مشکلات و تحریم‌ها، مانع توسعه این روابط شد.
وی ضمن اشاره به چشمگیر نبودن حجم معاملات طرفین در سالیان گذشته، این امر را ناشی از مشکلات تراکنش‌های مالی در نتیجه تحریم ایران دانست.
سفیر دانمارک در کشورمان همچنین بر ضرورت همکاری فرهنگی طرفین تاکید کرد و افزود: این نوع تعاملات می تواند راهکاری برای تبادل افکار، ایده‌ها و حتی توسعه تجارت باشد.
وار در ادامه با اشاره به رشد انرژی پاک در این کشور از جمله تولید برق از طریق توربین‌های بادی، گفت: به همین دلیل انتشار گازهای گلخانه ای در دانمارک کاهش یافته و به صفر رساندن انتشار این گازها تا سال 2050 یکی از برنامه‌های دولت است.
وی همچنین از امکان انتقال تجربه دانمارک در این زمینه و سرمایه گذاری در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: جریان باد مطلوب سیستان و بلوچستان برای تولید انرژی پاک می‌تواند زمینه ای برای جذب سرمایه گذاران دانمارکی باشد.
در ادامه این جلسه اعضاء هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان به بیان نظرات خود پرداختند.
مژگان ایزدی رئیس کمیسیون  گردشگری و صنایع دستی ضمن تاکید بر ضرورت  در نظر گرفتن تسهیلاتی برای توسعه تعاملات گردشگری ایران و دانمارک از جمله ایجاد زمینه پرواز مستقیم از اصفهان به این کشور، خواستار انتقال فرهنگ مردم ایران به دانمارک شد.
وی با معرفی شورای عالی بانوان پارلمان بخش خصوصی اصفهان گفت: ارتباط متقابل این شورا با مجامع متناظر در دانمارک مورد توجه اتاق بازرگانی اصفهان است. 
فرشته امینی رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات نیز با بیان اینکه بخش اعظم تجارت تولیدات ایران بدون برند و شناسنامه تولید کشور به دانمارک صادر می شود، خواستار تسهیل ارتباطات تجاری طرفین شد.
همچنین سید وحید دزفولی رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته بر همکاری اصفهان و دانمارک در حوزه انرژی‌های پاک از طریق تشکیل کمیته مشترکی در این زمینه به منظور انتقال دانش و تجربه موجود در این حوزه تاکید کرد.
در ادامه محمدرضا گل احمد رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی با معرفی اصفهان به عنوان شهری تاریخی، فرهنگی، صنعتی و هنری گفت: این استان از پتانسیل‌های خوبی برای تبادل تجاری و فرهنگی برخوردار است.
وی در پایان سخنان خود بر لزوم در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای صدور ویزای اعضاء اتاق بازرگانی اصفهان برای تعاملات تجاری با دانمارک تاکید نمود.  
 
آلبوم تصاویر دیدار سفیر دانمارک با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان