تاریخ : سه شنبه 27 تير 1402
کد 6670

در دیدار اعضای هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اراک با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛

لزوم هم‌افزایی اتاق‌های بازرگانی استان‌های مرکزی کشور

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در دیدار با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اراک گفت: اتاق‌های استان‌های مرکزی کشور می‌توانند با یکدیگر هم‌افزایی بیشتری داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این دیدار ضمن اشاره به اشتراکات دو استان صنعتی اصفهان و مرکزی اظهار داشت: اتاق بازرگانی اصفهان فعالیت‌های خوبی در حوزه‌ توسعه صادرات، توسعه کسب‌وکارها و آموزش دارد و امیدوارم دو اتاق اصفهان و اراک بتوانند در زمینه تبادل تجربیات و تبادل هیئت‌های تجاری که به دو شهر سفر می‌کنند، با یکدیگر همکاری کنند.
وی با بیان اینکه اتاق‌های استان‌های مرکزی کشور می‌توانند با یکدیگر هم‌افزایی بیشتری داشته باشند، افزود: شورای عالی بانوان و شورای عالی جوانان از هشت سال پیش در اتاق اصفهان ایجاد شده و برنامه ویژه‌ای برای توانمندسازی بانوان داریم.
کشانی با اشاره به فعالیت‌های گسترده اتاق‌های بازرگانی پاریس و وین در حوزه آموزش، از تمرکز اتاق دهم بر تربیت نیروی متخصص برای صنایع و شرکت‌های استان خبر داد.
ناصر بیکی، رئیس اتاق بازرگانی اراک نیز ضمن تأکید بر الگوگیری از فعالیت‌های مثبت اتاق اصفهان بیان کرد: استان مرکزی با داشتن واحدهای بزرگ تولیدی مانند پتروشیمی شازند و ماشین‌سازی اراک از جمله استان‌های پیشرو در صنعت محسوب می‌شود و محصولات لبنی این استان از تنوع بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه استان مرکزی جذابیت بالایی برای فعالان اقتصادی دارد، بر لزوم گسترش همکاری‌های دوطرفه با اتاق اصفهان تأکید کرد.
همچنین مژگان ایزدی، عضو هیئت نمایندگان و رئیس شورای عالی بانوان اتاق اصفهان با بیان اینکه این اتاق 410 عضو بانوی فعال دارد، گفت: شبکه‌سازی و توانمندسازی فعالان اقتصادی بانوی شهر اصفهان و سپس شهرستان‌های استان را در دستور کار داریم تا با تقویت خودباوری در آنها، به رونق کسب‌وکارها کمک کنیم. امیدوارم بتوانیم میان بانوان فعال شهرهای اصفهان و اراک نیز شبکه‌سازی انجام دهیم تا در نهایت بانوان کشورمان با شبکه جهانی کسب‌وکارهای زنان مرتبط شوند.
رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تأکید بر لزوم تقویت گردشگری داخلی با همکاری اتاق‌های بازرگانی سایر استان‌ها اضافه کرد: برای همکاری‌ مشترک با اتاق اراک در این حوزه آمادگی داریم.
رسول موسی رضایی، دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان نیز تصریح کرد: به نظر می‌رسد اتاق‌های بازرگانی اصفهان و اراک بتوانند با همکاری یکدیگر درباره معضلات مشترک دو شهر از جمله آلودگی هوا در فصول سرد سال چاره‌اندیشی کنند. همچنین صنایع بزرگی در استان اصفهان و استان مرکزی فعالیت می‌کنند و اتاق‌های هر دو استان می‌توانند با برقراری ارتباط نزدیک، در راستای تسهیل امور فعالان اقتصادی گام بردارند.
بازدید از بخش‌های گوناگون اتاق بازرگانی اصفهان از جمله مرکز توسعه سرمایه انسانی، واحد بهبود و توسعه کسب‌وکار و شتابدهنده صادرات بردار و همچنین بازدید از مجتمع شیر و گوشت فوده از دیگر برنامه‌های اعضای هیئت ‌رئیسه اتاق بازرگانی اراک بود.
 
آلبوم تصاویر دیدار اعضای هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اراک با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان