تاریخ : چهارشنبه 21 تير 1402
کد 6657

همکاری مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی اصفهان

مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی اصفهان با هدف رسوخ فناوری در صنعت، با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در حاشیه اولین همایش نقش فناوری اطلاعات در مدیریت شهری، با رئیس و نایب رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.
شقایق حق‌جوی جوانمرد، در این دیدار با بیان اینکه نقطه شروع اقتصاد دانش بنیان، بخش هوشمند اقتصاد سنتی است، افزود: زمینه بروز فناوری به بدنه صنعت و اقتصاد به سادگی مهیا نبوده و لازم است ساز و کار این نفوذ هر چه زودتر مهیا شود.
مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان از اجرای طرحی در راستای تسهیل نفوذ نخبگان به بدنه صنعت با همکاری مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری و اتاق‌های بازرگانی 5 استان کشور خبر داد و تصریح کرد: با توجه ظرفیت‌های صنعتی  اصفهان، اتاق بازرگانی به عنوان یکی از شرکای ما در این طرح انتخاب شده است.
حق‌جوی با اشاره به تاثیر برگزاری طرح‌های اینچنینی در جلوگیری از خروج سرمایه انسانی نخبه از کشور، خواستار معرفی صنایع دارای ظرفیت بکارگیری دانشجویان نخبه از سوی اتاق بازرگانی اصفهان شد.
همچنین رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار با اشاره به نرخ 28 درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و آمار بالای دانشجویان در استان، این طرح را یک فرصت ویژه برای اصفهان دانست.
امیرکشانی از آمادگی پارلمان بخش خصوصی اصفهان برای حضور فعالانه در طرح مذکور خبر داد.
محمد جعفر فوده نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز از استقبال بخش کشاورزی برای ورود دانشجویان زبده به کسب و کارهای این حوزه خبر داد و گفت: بخش کشاورزی، تشنه طرح‌های اینچنینی است. البته تنها صنایع دارای واحدهای تحقیق و توسعه قوی باید برای این طرح معرفی شوند.
در این جلسه همچنین اعلام شد به منظور تبیین ظرفیت‌های حوزه فناوری اصفهان در سطح بین‌الملل، امسال اصفهان میزبان جایزه علم و فناوری مصطفی خواهد بود.
 
آلبوم تصاویر همکاری مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی اصفهان