تاریخ : دوشنبه 19 تير 1402
کد 6645

در جلسه کارگروه هماهنگی ذیل کمیسیون بهبود فضای کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان تاکید شد:

احکام مالیاتی برنامه هفتم توسعه نباید مانعی برای سرمایه‌گذاری باشد

جلسه کارگروه هماهنگی ذیل کمیسیون بهبود فضای کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان با هدف ارایه نقطه نظرات و پیشنهادات بخش خصوصی درخصوص احکام مالیاتی لایحه برنامه هفتم توسعه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان اصغر اخوان مقدم عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون بهبود فضای کسب و کار پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این جلسه، حضور نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی در جلسات کمیسیون بهبود و ایجاد کمیته رسانه را یکی از نقاط قوت دوره جدید فعالیت کمیسیون مذکور دانست و ابراز امیدواری کرد :با همت جمعی و استفاده از نظرات فعالان بخش خصوصی بتوان موانع محیط کسب و کار را احصاء و رفع کرد.
گفتنی است در این جلسه ضمن بررسی مواد مرتبط با حوزه مالیات این لایحه ، عنوان شد برخی از مواد این لایحه با واقعیات اقتصاد ایران تطابق نداشته به ویژه ماده 48آن با حذف معافیت‌ها عملا مانعی برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.
ایجاد آثار تورمی برای مصرف کننده و فشار مضاعف مالیاتی با افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده، متضرر شدن تولیدکننده داخلی با اجرای ماده 50 مبنی بر لغو معافیت‌های ارزش افزوده و وجود ابهام در ماده 54 اعمال معافیت در مناطق محروم از جمله مواردی بود که توسط کارشناسان و مشاوران مالیاتی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه مطرح شد.
 
آلبوم تصاویر جلسه کارگروه هماهنگی ذیل کمیسیون بهبود فضای کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان