تاریخ : پنجشنبه 22 تير 1402
کد 6642

در سومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان انجام گرفت؛

تصویب آیین‌نامه کمیسیون‌های یازده‌گانه اتاق بازرگانی اصفهان

در سومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان که به صورت زنده برای اعضای اتاق پخش شد، آیین‌نامه کمیسیون‌های اتاق بازرگانی و بودجه 9 ماهه اتاق اصفهان به تصویب رسید.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در ابتدای جلسه هیئت نمایندگان این اتاق که به صورت زنده برای اعضا پخش می‌شد، همایش روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان، برگزاری نشست‌های مشترک با رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، برگزاری نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در دوره جدید با موضوع کارگو ترمینال اصفهان، بررسی برنامه هفتم توسعه با حضور تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و تشکیل کارگروهی در اتاق اصفهان برای بررسی و جمع‌بندی پیشنهادات بخش خصوصی درباره این برنامه، برگزاری جلسه شورای مدیران اقتصادی استان در اتاق بازرگانی، شرکت در نشست هم‌اندیشی با شهردار و اعضای شورای شهر و بازدید از شتابدهنده صادرات بردار را از جمله مهم‌ترین اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان در یک ماه گذشته دانست.
فرصت طلایی پیمان شانگهای برای بخش خصوصی
وی ضمن اشاره به سفرهای اخیر وزیر امور خارجه به سایر کشورها و خط بطلان بر ادعای انزوای ایران در سطح بین‌المللی افزود: عضویت رسمی ایران در پیمان شانگهای اتفاق بسیار مهمی بود و بخش خصوصی و اتاق بازرگانی باید به خوبی از این فرصت بهره ببرند. هم‌اکنون کشورمان سهم اندکی از میزان صادرات کشورهای عضو این پیمان را در اختیار دارد، اما فرصت بزرگی پیش روی ما است و باید از این فرصت برای توسعه صادرات، ترانزیت و جذب سرمایه‌‌گذاری استفاده کنیم. در همین راستا، اتاق اصفهان مطالعات ویژه‌ای درباره پیمان شانگهای و فرصت‌های پیش روی کشورمان انجام خواهد داد.
کشانی با اشاره به پیگیری جدی مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه بانکی و رفع تعهد ارزی در مدت اخیر، از انتشار گزارش مالی سه ماهه اتاق بازرگانی اصفهان در آینده نزدیک خبر داد.
علی صفرنوراله، عضو هیئت رئیسه و خزانه‌دار اتاق بازرگانی اصفهان نیز ضمن اشاره به میزان بودجه اتاق در سال جاری، پیشنهاداتی برای جبران کسری بودجه ارائه کرد.
محمدجعفر فوده، عضو هیئت رئیسه و نایب‌رئیس اتاق نیز ضمن اشاره به فعالیت‌های اتاق، بر ضرورت خدمت به اعضا و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها اشاره نمود.
احمد خوروش، عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق اصفهان نیز به تأثیرگذاری فعالیت‌های اتاق در حوزه بازاریابی و صادرات فرآورده‌های معدنی و سنگ اشاره کرد و افزود: کمیسیون‌های تخصصی نقش پررنگی در هم‌گرایی بخش خصوصی دارند.
همچنین مژگان ایزدی، رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد داد با انتشار فراخوانی از افراد علاقه‌مند به عضویت در کمیسیون‌های اتاق دعوت شود تا از ظرفیت ‌نخبگان برای پیشبرد اهداف اتاق بیش از پیش استفاده گردد.
اصغر اخوان مقدم، رئیس کمیسیون بهبود فضای کسب‌و‌کار اتاق اصفهان نیز از ایجاد کمیته‌ای برای جلوگیری از موازی‌کاری میان کمیسیون‌های یازده‌گانه اتاق خبر داد و خواستار تعامل کمیسیون‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی شد.
در ادامه محمدرضا رجالی، رئیس کمیسیون خدمات و بازرگانی اتاق اصفهان تأکید کرد، یک نمایشگاه دائمی از توانمندی‌های استان در اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد شود تا هیئت‌های تجاری خارجی در زمان حضور در اتاق از این پاویون بازدید کنند.
وحید فولادگر، رئیس کمیسیون دانش‌بنیان اتاق بازرگانی نیز تأکید کرد جلسات کمیسیون‌های یازده‌گانه اتاق با حضور روسای کمیسیون‌ها و به صورت منظم با جدول زمانی برگزار شود.
همچنین فرشته امینی، رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی اصفهان از اختصاص غرفه دائمی به شتابدهنده صادرات بردار در محل نمایشگاه بین‌المللی ایران خبر داد.
محمدرضا گل احمد، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی نیز با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل در دانشگاه اصفهان و اتاق بازرگانی اصفهان با حضور جمعی از سفرای کشورهای خارجی در ایران، این کنگره را فرصت بسیار مغتنمی برای طرح چالش‌های شرکت‌ها و فعالان اقتصادی برای تجارت با این کشورها و تشریح ظرفیت‌های استان اصفهان در حوزه‌های گوناگون دانست.
سیدیوسف قاضی‌عسگر، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی نیز شتابدهنده صادرات بردار را اولین شتابدهنده تخصصی کشور در حوزه صادرات دانست و تأکید کرد، این شتابدهنده هم‌اکنون در نقطه عطف خود قرار دارد و لازم است با حمایت اتاق بازرگانی، با اهداف بزرگتر و برنامه‌های قدرتمندتر به فعالیت خود ادامه دهد تا به هدف توسعه صادرات استان جامه عمل پوشانده شود.
در ادامه این جلسه آیین‌نامه پیشنهادی تشکیل و اداره کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی اصفهان بررسی و پس از اعمال نقطه نظرات اعضا به تصویب رسید. همچنین بودجه 9 ماهه 1402 اتاق بازرگانی بررسی و تصویب شد.
 
آلبوم تصاویر سومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگان اصفهان