تاریخ : يکشنبه 18 تير 1402
کد 6639

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در برنامه تلویزیونی «بازتاب»:

نمایشگاه دائمی از توانمندی‌های صنعتی استان ایجاد شود

عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان بر ایجاد نمایشگاه دائمی از توانمندی‌های صنعتی استان و کشور به منظور ارائه آنها به مشتریان داخلی و خارجی تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، محمدرضا برکتین در برنامه تلویزیونی بازتاب شبکه استانی مرکز اصفهان با تأکید بر لزوم ایجاد بانک جامع اطلاعاتی از توانمندی‌های صنعتی استان و کشور اظهار داشت: وجود یک نمایشگاه دائمی به دو صورت فیزیکی و مجازی برای ارائه و شناساندن این توانمندی‌ها به مشتریان داخلی و خارجی بسیار ضروری است.
وی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی افزود: این حق همه مردم است که لوازم خانگی با کیفیت با قیمتی متناسب با کیفیت آن خریداری کنند و از طرف دیگر، تولیدکننده داخلی انتظار دارد به واسطه تلاش برای تولید در شرایط تحریم از پشتیبانی حاکمیت برخوردار باشد. از طرفی میزان تقاضای لوازم خانگی در کشورمان از میزان تولید بیشتر است؛ بنابراین اگر جلوی واردات به‌طور کامل گرفته شود، تولیدکننده یا فروشنده قیمت را افزایش می‌دهند. بنابراین باید تعرفه‌ای وضع شود که در شرایط مساوی به نفع تولیدکننده باشد و در عین حال، بازار تشنه نماند و تولیدکننده داخلی هم کیفیت کالای خود را بالا ببرد. پس باید اجازه رقابت البته در شرایط مساوی به نفع تولیدکننده داده شود.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه پارامترهای تولید در ایران به دلایل مختلف پیچیده‌تر است، اضافه کرد: متأسفانه تشنگی بازار موجب قاچاق کالا به کشور شده، بنابراین باید با انجام کار کارشناسی سازوکاری برای رقابت‌پذیری در این بازار به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده اندیشیده شود.
امیرحسین کمیلی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این برنامه درباره نظارت بر قیمت لوازم خانگی گفت: خوشبختانه 40 درصد لوازم خانگی کشور در استان اصفهان تولید می‌شود که اشتغال‌زایی بالایی را به خود اختصاص داده است، اما از ابتدای سال گذشته، کشور در چند مقطع با تنش قیمتی شدید مواجه شد و در پایان سال نیز با رشد تقاضای لوازم خانگی، شاهد تلاطم در بازار بودیم؛ بنابراین نمی‌توان نتیجه گرفت تولیدکنندگان اجحافی در حق مصرف‌کنندگان داشته‌اند و باید تمام عوامل موثر در افزایش قیمت‌ها را در نظر گرفت. البته بر بازار لوازم خانگی نظارت وجود دارد، اما این تلاطم قیمتی آثار خود را نشان داد.
 
آلبوم تصاویر حضور رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در برنامه تلویزیونی بازتاب