تاریخ : دوشنبه 5 تير 1402
کد 6594

در نشست هم‌اندیشی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان تاکید شد:

تشکل منسجم گردشگری اصفهان ایجاد شود

در نشست هم‌اندیشی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان بر ضرورت ایجاد یک تشکل یا فدراسیون گردشگری در استان به منظور مطالبه‌گری مشترک از دولت تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان نشست هم‌اندیشی درخصوص کمیسیون گردشگری و صنایع دستیاتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با حضور رئیس جامعه هتلداران اصفهان، جمعی از مشاورین حوزه برندینگ و گردشگری و فعالان این حوزه برگزار شد.
مژگان ایزدی رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این نشست، تمرکز بر گردشگری داخلی با توجه به افزایش قیمت تورهای بین‌المللی را یکی از برنامه‌های دوره دهم این کمیسیون بیان و تصریح کرد: در این دوره با برنامه‌ریزی اهداف و برنامه‌های خُرد، استراتژی‌های کمیسیون را تدوین خواهیم کرد.
عضو هیئت نمایندگان و رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان هدف از برگزاری این نشست را هم‌اندیشی با دست اندرکاران و مشاوران گردشگری استان به منظور ترسیم نقشه راه کمیسیون بیان کرد.
علی صفرنورالله عضو هیئت رئیسه و خزانه دار اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره بر نقش مهم دولت در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری کشور، بر ضرورت ایجاد یک تشکل یا فدراسیون گردشگری استان به منظور مطالبه‌گری مشترک از دولت تاکید کرد.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان همچنین خواستار استفاده از ظرفیت خواهرخواندگی اصفهان با شهرهای مختلف دنیا و کمک به اعتمادسازی گردشگران شد.
عضو هیئت رئیسه دوره دهم اتاق بازرگانی اصفهان از آمادگی پارلمان بخش خصوصی اصفهان برای ارایه خدمات آموزشی تخصصی در حوزه گردشگری و حمایت از تشکیل تشکلی منسجم در این حوزه خبر داد.
همچنین کریم بیگی رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان اصفهان گفت: گردشگری باید از اولویت‌های اول اصفهان باشد.
وی با اشاره به گام‌های مثبتی که تاکنون در این حوزه برداشته شده است تصریح کرد: اکنون زمان سرعت بخشی به این زیرساخت‌ها با تعامل کلیه ذینفعان حوزه گردشگری است. بیگی ضمن ابراز تاسف از مغفول ماندن ظرفیت‌های صنایع دستی استان در بازارجهانی، بر ضرورت تمرکز ویژه در این زمینه تاکید کرد.
رئیس جامعه هتلداران اصفهان در پایان سخنان خود، خواستار توجه بر توریسم سلامت، راه‌اندازی ایرلاین تخصصی اصفهان، قطار سریع السیر اصفهان – تهران و استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان در جذب توریست شد.
تمرکز بر تکمیل برند گردشگری استان، تدوین استراتژی گردشگری روستایی، لزوم حضور کلیه ذینفعان بخش گردشگری در کمیسیون، ضرورت اصلاح فرهنگ جامعه میزبان و تعامل با شهرداری در این زمینه، نظارت دقیق بر کیفیت و کمیت صنایع دستی ارایه شده به گردشگران، استفاده از ظرفیت دانشجویان رشته گردشگری، توجه بر ارتقاء سرمایه‌گذاری در این حوزه و رفع موانع موجود، ارتقاء ترانسفر و ایرلاین‌های داخلی و خارجی،  ضرورت کسب گواهینامه GCI به عنوان یکی از پر اعتبارترین گواهینامه‌های اعتباربخشی بین‌المللی در حوزه گردشگری سلامت و لزوم  راه‌اندازی دپارتمان پذیرش بیماران بین‌المللی (IPD) در بیمارستان‌ها و هتل‌های اصفهان برای راه اندازی گردشگری سلامت از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.  
 
آلبوم تصاویر نشست هم‌اندیشی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان