تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
کد 648

نشست بررسی فرصت های تجاری اصفهان و برمن آلمان برگزار شد

نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و ایالت برمن آلمان در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و ایالت برمن آلمان  در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد .

به گزارش  روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، «مصطفی رناسی» نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار با اشاره به همکاری دیرینه ایران و آلمان در زمینه اقتصادی و آموزشی گفت: ایران بعد از چند سال تحریم با جمعیتی در حدود 80میلیون نفر و موقعیت جغرافیایی مناسب در قاره آسیا و داشتن نیروهای متخصص و تحصیل کرده فراوان، آمادگی زیادی برای سرمایه گذاری مشترک دارد .

وی افزود: اصفهان نیز با تولید بیش از نیمی از فولاد کشور، جمعیت چهار میلیون نفری، تعداد زیادی دانشگاه و رتبه مناسب علمی، صنایع پتروشیمی، معادن و جایگاه خاص کشاورزی، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی محسوب می شود و منتظر ارایه پیشنهادهای تجاری و اقتصادی خوب از طرف میهمانان آلمانی است .

وی در باره ایجاد همکاری مشترک دریایی بین دو استان نیز گفت: برغم جایگاه مرکزی استان اصفهان و دوری آن از مناطق ساحلی کشور، فعالیت زیادی در عرصه خدمات دریایی و ساحلی در این استان صورت گرفته و بعنوان واسط به شمال و جنوب کشور وصل شده است .

'ادوارد دوبرس آلبرشت'Eduard Dubbers Albrecht نایب رییس اتاق بازرگانی ایالت برمن آلمان نیز در این دیدار گفت: برمن از کوچکترین ایالت های آلمان بشمار می آید، اما یکی از قطب های اقتصادی این کشور است که بیش از یکصد سال سابقه فعالیت در زمینه کشتیرانی و فعالیت های دریایی دارد .وی افزود: این استان با داشتن صنایعی از جمله خودروسازی،هوا و فضا، صنایع غذایی، مکانیکی و سایر صنایع، آماده همکاری و سرمایه گذاری مشترک در زمینه اقتصادی و علمی با استان اصفهان است .

وی  تمایل هیات تجاری استان برمن را برای آشنایی بیشتر در باره نحوه کار در ایران و اصفهان و قوانین تجاری این کشور بیان و موافقت خود را با پیشنهاد نایب رییس اتاق اصفهان برای مذاکره و ایجاد همکاری تجاری در زمینه قهوه اعلام کرد .برِمن آلمان یکی از 16 ایالت این کشور متشکل از تنها دو شهر 'برمن' و 'برمرهافن' است .برمن شهر بزرگتر و مرکزی این ایالت و در دو سمت رودخانه 'وزر' و در حدود ۷۰ کیلومتری دهانه آن به دریای شمال قرار دارد و شهر برمرهافن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر واقع است .

در پایان این نشست هیات 35 نفری آلمانی با فعالان اقتصادی در  20 میز تخصصی  به مذاکره  تجاری پرداختند.


آلبوم تصاویر هیئت برمن آلمان-12-94