تاریخ : شنبه 30 ارديبهشت 1402
کد 6454

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نشست فعالان اقتصادی و دانش‌بنیان استان با وزیر کشور:

پیشرفت اصفهان در گرو افزایش اختیارات مدیران استانی است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نشست فعالان اقتصادی و دانش‌بنیان استان با وزیر کشور خواستار افزایش اختیارات مدیران استانی و اعطای اختیارات ویژه به استاندار اصفهان شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی در نشست فعالان اقتصادی و دانش‌بنیان استان با وزیر کشور با بیان اینکه استان اصفهان هفت درصد جمعیت کشور، هفت درصد جمعیت دانشجویان و هفت درصد تولید ناخالص ملی بدون نفت را دارد، اظهار داشت: اصفهان هشت درصد مالیات کشور را پرداخت می‌کند و بیش از هشت درصد صنعت کشور در این استان قرار دارد، اما تنها سه درصد بودجه عمومی را جذب می‌کند. این در حالی است که اصفهان رتبه اول صنعت، رتبه دوم معدن، رتبه اول تولید فولاد، تولید شیر، سنگ، طلا و جواهر و بسیاری از صنایع را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به نرخ بیکاری 28 درصدی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان افزود: اصفهان در موضوع تنش آبی و آلودگی هوا در رتبه نخست کشور قرار گرفته و رتبه 25 امنیت سرمایه‌گذاری را در میان استان‌های کشور دارد، اما فعالان اقتصادی این استان امکان ایجاد تغییر در ریل اقتصاد کشور را داشته و اصفهان می‌تواند پیشران رشد اقتصادی منطقه مرکزی کشور باشد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه فعالان اقتصادی می‌توانند با همراهی استاندار اصفهان گام‌های بزرگی بردارند، ادامه داد: این امر نیازمند نگاه ویژه به این استان است و لازم است به استاندار اصفهان اختیارات ویژه داده شود تا اصفهان زمینه‌ساز توسعه کشور و رشد تولید و صادرات شود.
کشانی با تأکید بر اعطای اختیارات ویژه به فرمانداران، مدیرکل صمت و مدیرکل امور مالیاتی استان برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی بدون نیاز به مراجعه به تهران، ایجاد شورای معادن در استان اصفهان برای رفع چالش‌های این حوزه را ضروری دانست.
 
آلبوم تصاویر نشست فعالان اقتصادی و دانش‌بنیان استان با وزیر کشور