تاریخ : چهارشنبه 27 ارديبهشت 1402
کد 6440

تمایل ارمنستان و ترکمنستان به واردات محصولات گلخانه‌ای از اصفهان

شماری از فعالان اقتصادی کشورهای ترکمنستان و ارمنستان با حضور در اتاق بازرگانی اصفهان نسبت به استفاده از تجربیات فعالان صنعت گلخانه‌سازی و گلخانه‌داری اصفهان و واردات محصولات گلخانه‌ای از کشورمان ابراز تمایل کردند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سید وحید دزفولی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با بیان اینکه اصفهان با وجود خشکسالی یکی از قوی‌ترین استان‌های ایران در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: اصفهان در این حوزه از نیروی انسانی زبده و خدمات فنی و مهندسی پیش‌رو برخوردار است.
وی ضمن برشمردن خدمات اتاق بازرگانی اصفهان با بیش از 3 هزار عضو افزود: استان اصفهان با تولید سالیانه 350 هزار تن محصولات گلخانه‌ای در این حوزه پیشتاز است که این میزان می‌تواند به 500 هزار تن هم افزایش یابد. همچنین میزان بالای عملکرد در هکتار محصولات گلخانه‌ای در اصفهان نشان‌دهنده بهره‌‌گیری گلخانه‌داران استان از فناوری و دانش روز در تولید بذر و نشاء، ساخت سازه‌های گلخانه‌ای و خدمات فنی و مهندسی است.
در ادامه این نشست نیز اعضای هیئت تجاری کشورهای ترکمنستان و ارمنستان خواستار بازدید از سایت‌های گلخانه‌ای اصفهان و انواع محصولات تولیدی به‌ویژه فلفل دلمه‌ای شدند.
 
آلبوم تصاویر نشست با هیئت تجاری کشورهای ترکمنستان و ارمنستان