تاریخ : دوشنبه 3 اسفند 1394
کد 641

بازدید بانوان فعال اقتصادی از کارخانه پگاه اصفهان

30 تن از بانوان صنعتگر و فعال در حوزه های مختلف اقتصادی در راستای الگو برداری بانوان و برآورد شیوه کار و نیز برقراری ارتباط با دیگر کارخانجات جهت تعامل و همکاری بیشتر از کارخانه پگاه اصفهان بازدید به عمل آوردند.

30 تن از بانوان صنعتگر و فعال در حوزه های مختلف اقتصادی در راستای الگو برداری بانوان و برآورد شیوه کار و نیز برقراری ارتباط با دیگر کارخانجات جهت تعامل و همکاری بیشتر از کارخانه پگاه اصفهان بازدید به عمل آوردند.

«زهرا اخوان نسب» معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به اینکه 14 کارخانه پگاه در کشور تحت هلدینگ صنایع شیر اداره می شود کارخانه پگاه اصفهان را می توان جزو کارخانه های قوی؛ بزرگ و با توان بسیار بالا در کشور دانست که به تازگی نیز به عنوان قطب زرد کره در کل کشور به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: کارخانجات پگاه در زمینه صادرات محصولات خود را به کشورهای مختلفی از جمله افغانستان، پاکستان، مالزی و عراق ارسال می کنند که البته صادرات به روسیه نیز به زودی محقق خواهد شد.

همچنین در ادامه گودرزی مدیر کیفی کارخانه پگاه اصفهان با اشاره به اینکه صنعت پگاه از صنایع بزرگ کشور با بیش از نیم قرن تجربه می باشد اظهار داشت: در کارخانه پگاه اصفهان 17 نوع محصول اصلی با 70 نوع بسته بندی تولید می شود که در 3 سالن اصلی متمرکز شده اند.

وی تصریح کرد: این کارخانه توانایی و ظرفیت تولید 650 تن لبنیات را داراست که در حال حاضر حدود 410 تن تولید و 450 تن فرآوری انجام می دهد و پس از کارخانه تهران یکی از بزرگترین شرکتهای کشور در بخش لبنیات محسوب می شود.

مدیر کیفی پگاه اصفهان با معرفی بخش های مختلف کارخانه اعم از سالن استریل، بخش دریافت شیر خام، سالن UF شامل تولید انواع پنیر؛دوغ و ماست، سالن شیر خشک و انواع محصولات پودری به شرح هریک پرداخت و اذعان داشت: شیر مرتبا" در هر ماه یکبار پایش می گردد که این مسئولیت توسط بخش کنترل کیفی محصول در 5 آزمایشگاه مستقر در کارخانه و سپس در بازار توسط 3 واحد نظارتی انجام می گیرد.

وی ادامه داد: کارخانه اصفهان جهت تولید محصولی بین پاستوریزه و استریلیزه اقدام به خرید و سرمایه گذاری دستگاهی ویژه به مبلغ 4 میلیارد تومان نموده است که این فرآیند محصول منحصر به فردی را با مدنظر قرار دادن 3 آیتم قیمت، مزه و تاریخ مصرف به مردم ارائه می نماید که بدون مواد افزودنی 40 روز ماندگاری خواهد داشت.

گودرزی پگاه اصفهان را بزرگترین شرکت در منطقه دانست و افزود: پگاه اصفهان در بحث صادرات به لحاظ آماری و تولیدات مستقل عمل می نماید ولی از نظر برنامه ریزی متمرکز و هماهنگ با سیستم هلدینگ می باشد.

همچنین سالم کار کردن و عرضه مواد استاندارد به بازار را از مزیت های رقابتی این کارخانه دانست و تأکید کرد مردم می بایست از مسیرهای کنترل شده مواد غذایی خود را تهیه نمایند و به کارخانه ها اطمینان داشته باشند چرا که این مواد تحت کنترل و نظارت به مردم ارائه می گردد.

وی در پایان با تأکید بر مجاز نبودن استفاده از روغن پالم در لبنیات اظهار داشت: اگرچه استفاده از روغن پالم به لحاظ علمی خطرناک و مشکل ساز نمی باشد لیکن به واسطه تقلب و استفاده نادرست برخی شرکت ها وزارت بهداشت استفاده از این روغن را در بخش لبنیات ممنوع اعلام کرده است.

گفتنی است کارخانه پگاه اصفهان با 300 کارمند در بخش فروش و 500 کارمند در کلیه بخش ها در بحث اشتغال زایی نیز فعالیت موثری داشته است.


آلبوم تصاویر بازدید شیر پگاه-12-94