تاریخ : چهارشنبه 5 اسفند 1394
کد 640

در کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان تصویب شد؛تشکیل چهار کمیته تخصصی کمیسیون بهبود فضای کسب و کار و سه کمیته کمیسیون امور اجتماعی

دغدغه فعالای اقتصادی باید تولید و فروش نباشد نه مراجعه به سازمان های خدماتی دولتی

در دهمین جلسه کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل کمیته های تخصصی دو کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و امور اجتماعی  به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان «مصطفی رناسی» رییس  کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه  گفت: اتاق اصفهان با 11 کمیسیون تخصصی و 70 کمیته همواره تلاش می کند که مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی استان را رصد و راهکارهای اجرایی را به تصمیم سازان ارایه دهد.

وی تشکیل کمیسیون امور اجتماعی اتاق برای نخستین بار در بین اتاق های بازرگانی را اقدام مهم برای پرداختن به مسایل  اجتماعی پیرامون فعالان اقتصادی دانست و گفت: اگر فضای اجتماعی  سالم نباشد نمی توان انتظار موفقیت و توسعه  فعالیت های اقتصادی را داشت.

رناسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:دغدغه فعالان اقتصادی در مراجعه به سازمان های دولتی بایستی کاهش پیدا کند و تنها دغدغه آنها باید تولید و فروش باشد.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان خاطر نشان کرد:تسهیل امور مربوط به فعالان اقتصادی در سازمان های دولتی می تواند به تمرکز بیشتر انان بر روی فعالیت اقتصادیشان کمک کند .

«سید رسول رنجبران»عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار بازخوانی اخلاق کسب و کار در فضای اقتصادی استان شد و گفت:اخلاق کسب و کار در شرایط کنونی در وضعیت نامناسبی است و پیشنهاد می شود که کمیسیون امور اجتماعی اتاق نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.

«مسعود گلشیرازی»ریس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان در این جلسه خواستار پایلوت شدن اصفهان برای ارایه دیدگاه های مالیاتی به صورت کارشناسی همراه با راهکارهایی اجرایی از سوی فعالان اقتصادی شد و گفت:استان اصفهان می تواند مسایل و مشکلات مالیاتی بنگاههای اقتصادی را به مراکز تصمیم گیری ارایه دهد. 

«زهرا اخوان نسب»عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون امور اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:کمیسیون با راه اندازی سه کمیته مسولیت های اجتماعی ،فرهنگ اقتصادی و مناسبات و ارتباطات خواستار پرداختن به موضوعات اجتماعی پیرامون فعالان اقتصادی است.  

«مجتبی ملااحمدی»نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار توجه به فعالان اقتصادی به عنوان سرمایه های اجتماعی شد و گفت:کمیسیون امور اجتماعی می تواند با معرفی این سرمایه ها به جامعه نقش مهمی در تبیین جایگاه آنان داشته باشد .

«مرتضی بیشه»رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به فعالیت این کمیسیون گفت:چهار کمیته «بررسی قوانین مالیاتی»،«حقوقی ، حقوق کار و تامین اجتماعی»،«بانک ،گمرک و استاندارد» و «بررسی و برنامه ریزی بهبود محیط کسب و کار» ذیل کمیسیون تشکیل شده است .

وی افزود:برای بهبود محیط کسب کار بایستی تنگناهای فعالیت های اقتصادی استان شناخته شود و برای رفع آن اقدام کرد.

«امیر کشانی»رییس کمیسیون آموزش ،پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:اولویت نخست آموزش اتاق بر مبنای توسعه صادرات است و در این راستا آموزش زبان های خارجی به بازرگانان،قوانین و مقررات صادراتی در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است. 

وی با اشاره به بررسی اتاق های بازرگانی پیشرو در برگزاری همایش ها و کارگاههای آموزشی گفت:این کمیسیون بر اساس نیاز سنجی اعضای اتاق و فعالان اقتصادی و همچنین با الگوبرداری آگاهانه از اتاق های موفق دنیا برنامه آموزشی سال  95 را تدوین می کند.


آلبوم تصاویر کمیسیون پایش-12-94