تاریخ : دوشنبه 3 اسفند 1394
کد 633

نایب رییس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان : کریدور سبز برگ گمرک ایران و روسیه در فروردین راه اندازی می شود /صادرکنندگان اصفهانی ،شهرهای جنوبی روسیه را مورد توجه قرار دهند

نایب رییس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان گفت:کریدور سبز برگ گمرک ایران و روسیه در فروردین راه اندازی می شود .

نایب رییس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان گفت:کریدور سبز برگ گمرک ایران و روسیه در فروردین راه اندازی می شود .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«علی شانه ساز زاده» در دومین  جلسه هماهنگی کمیسیون تجارت اتاق اصفهان افزود: برای حضور بلند مدت در روسیه باید قراردادهای سنگین و با بلند مدت تنظیم کرد و از قراردادهای با رقم پایین خودداری کرد.

وی که در راس هیات چهارنفره تجاری از اتاق اصفهان به روسیه سفر کرده بود ،تصریح کرد:عمده هیات های تجاری مسکو را برای مذاکره انتخاب می کنند در حالی که عمده کالاها از جنوب روسیه به مسکو ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت پایه کالاهای ایرانی به دلیل ارایه نشدن قیمت از سوی تجار ایرانی نسبت به کالاهای ترکیه ایی بالاتر است افزود:به عنوان مثال یک محصول کشاورزی به قیمت پایه ترکیه 20 سنت از سوی بازرگانان آن کشور به روسیه اعلام شده بود و لی برای ایران این قیمت 1 دلار و 20 سنت قیمت گذاری شده بود زیرا بازرگانان ایرانی قیمتی برای این محصول ارایه نکرده بودند.

وی با اشاره به اینکه روزانه 12 میلیون تن مواد غذایی در روسیه مصرف می شود، افزود:فروشگاه های زنجیره ایی روسیه می تواند زمینه مناسبی برای همکاری با شرکت های صنایع غذایی استان اصفهان فراهم سازند.

شانه ساز زاده با اشار به اینکه مسوولین بهداشتی روسیه فضای جدیدی برای صنایع غذایی ایران باز کردند،افزود:سخت گیری های گذشته این کشور نسبت به ورود محصولات ایرانی به شدت کاهش یافته است .

«مسعود گلشیرازی»رییس کمسیون تجارت اتاق اصفهان در این جلسه گفت:رویکرد صادرات محور تولیدکنندگان می تواند زمینه توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها را فراهم سازد .

وی افزود:صدور معافیت مالیاتی برای تولید کنندگانی که محصولاتی با لایسنس برندهای معتبر تولید و صادر می کنند زمینه رونق اقتصادی را فراهم می سازد.

 «حمیدرضا مومنی»مسوول کمیته توسعه صادرات کمیسیون تجارت اتاق اصفهان در این جلسه گفت:در روابط تجاری با مسکو نباید شتابزده عمل کرد و بایستی با مطالعه وارد این بازار شد.

«یوسف قاضی عسگر»عضو کمیسیون تجارت در این جلسه شرایط رقابت صادرکنندگان ایرانی در بازار روسیه را دشوار دانست و گفت:برای ورود به بازار روسیه نباید شرکت های ایرانی با همدیگر رقابت کنند .

«غفرالهی»دیگر عضو کمیسیون خواستار حضور فعال بخش های مختلف اقتصادی استان اصفهان در نمایشگاه آستارخان روسیه در خرداد سال آینده شد و گفت:برپایی یک غرفه بزرگ توسط استان اصفهان می تواند زمینه حضور شرکت های تولیدی کوچک و متوسط را در این نمایشگاه فراهم سازد.

«مسعود کاظمی»دیگر عضو کمیسیون در این جلسه گفت:پس از اتفاقات سیاسی و نظامی در منطقه ،ایران به عنوان شریک استراتژیک روسیه شناخته می شود و باید از این فرصت برای توسعه همکاری اقتصادی بین این دو کشور بیشترین بهره را  برد .

وی تاکید کرد:تولید کنندگان اصفهانی برای حضور بلند مدت و اثرگذار در بازار روسیه بایستی با یک برند مشخص حضور پیدا کنند و به جای تعدد برندها پیشنهاد می شود یک برند در هر کالا به صورت گروهی تولید و به این بازار ارسال شود .

وی حضور سازمان یافته بازرگانان اصفهانی در بازار روسیه را عامل موفقیت در این بازار دانست و گفت:تجریه کشور عراق ،آسیای میانه (C.I.S ) نشان داد حضور متنوع و متعدد شرکت های تولیدی در این بازار نه تنها فرصت ها را به تهدید تبدیل می کند بلکه زمینه حضور رقبای جدید از کشور ثالث را فراهم می سازد .

«کیهان عباسیان»مشاور استراتژیک کمیسیونهای اتاق اصفهان در این جلسه گفت:تدوین برنامه مشترک برای تولید کنندگان استان اصفهان می تواند زمینه حضور فعال در بازار روسیه را فراهم سازد .

وی با اشاره به دو برند معتبر کره جنوبی در زمینه شیمیایی گفت: هریک از این برندها حاصل برنامه مشترک تولید 34 کارخانه است که برای حضور در بازار صادراتی یک کشور به صورت واحد و منسجم وارد می شوند و توانسته اند 20 درصد بازار چین را به خود اختصاص دهند.  

آلبوم تصاویر ایران-روسیه-12-94