تاریخ : چهارشنبه 24 اسفند 1401
کد 6323

در نشست انتقال تجربه در اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛

میان‌سالی، زمان اوج شکوفایی شغلی و درآمدی افراد موفق

نشست انتقال تجربه با موضوع «مسیر عبور از کارگر خط تولید تا هنرمندی در پذیرایی، تزئینات و گل‌آرایی» با رویکرد «حاصل عمر من، توشه راه تو» در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در ابتدای این رویداد سرپرست سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه با اشاره به نقش این نشست‌ها در انتقال تجربه فعالان اقتصادی به دانشجویان و علاقه‌مندان، به تشریح طرح‌ها و رویدادهای سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه به‌ویژه پویش اشتغال همزمان با تحصیل، مدرسه تخصصی مهارت‌محور (متمم) و رویداد صنعت‌یار (جذب و آموزش تکنوبروکرهای صنعتی) پرداخت.
حمید منتظرالقائم با اشاره به اهمیت شناخت استعدادهای درونی از زمان کودکی و نوجوانی برای انتخاب مسیر تحصیلی و شغلی مناسب افزود: افراد علاقه‌مند به حوزه‌هایی مانند تشریفات و پذیرایی، هتلداری و گردشگری می‌توانند در دوره‌های مهارتی در قالب طرح دانشکده‌های مهارتی هتلداری و گردشگری شرکت کنند.
رمز موفقیت کسب‌وکارها اجرای ایده‌های جدید است
در ادامه احمد حسن‌پور، سرپرست تشریفات یکی از هلدینگ‌های صنعتی اصفهان گفت: افراد در هر شغلی با داشتن ایده‌های جدید و اجرای آنها با علاقه و پیگیری می‌توانند به دستاوردهای چشم‌گیری برسند.
وی ضمن اشاره به تجارب خود در انتخاب اساتید و الگوهای شغلی و نحوه یادگیری مهارت از آنها ادامه داد: آموزش در کنار کار، به دنبال پیشرفت بودن و توجه به گسترش تجربیات در موفقیت شغلی نقش بسزایی دارد. همچنین به‌روزرسانی دانسته‌ها و اینکه فرد همواره به دنبال کسب اطلاعات جدید در زمینه شغلی خود باشد، از جمله عوامل بسیار موثر در موفقیت است.
جواد جعفری فشارکی، عضو هیئت علمی دانشگاه و مشاور سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه نیز میان‌سالی (پس از 40 سالگی) را زمان اوج شکوفایی شغلی و درآمدی افراد موفق دانست و گفت: بیشتر افراد تا پیش از میان‌سالی از آزمون و خطاها گذر کرده، علاقه‌مندی‌های خود را به‌طور کامل شناخته و در شغل خود به بلوغ فکری رسیده‌اند. سه عامل علاقه، تمرکز و استعداد در موفقیت تأثیرگذار است؛ بنابراین افراد باید روی یکی از علاقه‌مندی‌هایی که در آن استعداد دارند، تمرکز کنند.
آلبوم تصاویر نشست انتقال تجربه سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه