تاریخ : سه شنبه 9 اسفند 1401
کد 6287

در راستای اجرای طرح پویش اشتغال سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه، انجام شد

برگزاری رویداد صدرا و همایش دانشگاه و صنعت در دانشگاه‌های آزاد استان

در راستای اجرای طرح پویش اشتغال، دومین رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) در قالب نمایشگاه کار و اشتغال همزمان با تحصیل، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد، همچنین همایش «دانشگاه و صنعت» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در  رویداد صدرا که با حضور صد شرکت متقاضی نیروی کار دانشجویی برگزار گردید، بیش از هزار دانشجو با مراجعه به غرفه سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه، در فرصت‌های شغلی مورد نیاز اعضای اتاق بازرگانی اصفهان، ثبت نام کردند.
رئیس دانشگاه آزاد نجف‌آباد در حاشیه این رویداد، ضمن اشاره به اقدامات این دانشگاه گفت: رویداد صدرا و طرح پویش، جزئی از طرحِ درس است؛ بنابراین امسال برنامه‌ریزی شد که به صورت هدفمند دانشجویانی که می‌توانند در قالب طرح پویش از خدمات آن استفاده کنند، در کلاس‌های درسی مشخص جذب و دعوت شده و همراه با استاد مربوطه، وارد رویداد صدرا شوند.
فرید نعیمی برگزاری چندین دوره آموزشی آشنایی با فن بیان و رزومه نویسی، را از برنامه‌های برگزار شده پیش از این رویداد معرفی کرد و از برگزاری دوره‌های مهارتی برای رشته‌های خاص در آینده خبر داد.  
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی درباره مشکلات فرادانشگاهی اجرای طرح پویش اشتغال نیز گفت: نظام آموزش و پرورش در جهت‌دهی به استعداد دانش آموزان مطلوب عمل نکرده و جهت‌دهی به تحصیل و انتخاب رشته دانش‌آموزان به درستی انجام نمی‌شود.
همچنین در همایش «دانشگاه و صنعت» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد برگزار شد، اکبر پیرستانی معاون امور فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به طرح پایش گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد موضوعات، مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعتگران را از طریق طرح پایش سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه و از طریق پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی نیز مورد بررسی قرار دهد. صنایع و شرکت‌ها می‌توانند با دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد و دیگر واحد‌های استان تعامل داشته و از ظرفیت آنها استفاده کنند.
وحید رضا صیرفیان رئیس دانشگاه آزاد دولت آباد نیز در این همایش گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد در تلاش هستیم تا دانشجویان به صورت هدفمند وارد دانشگاه شده و با تحصیل هدفمند، آینده شغلی خود را ترسیم کنند. باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم تا دانشجو در کنار تحصیل علم، مهارت را فرا بگیرد.
در نمایشگاه جنبی این همایش بیش از ۱۵ کارخانه و شرکت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد به معرفی محصولات و دستاورد‌های علمی و صنعتی خود پرداخته و از دانشجویان علاقه‌مند به طرح پویش ثبت‌ نام کردند. همچنین دانشجویان و شرکت‌های حاضر در این رویداد با طرح‌ها و خدمات سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه، آشنا شدند.
 
آلبوم تصاویر برگزاری رویداد صدرا