تاریخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394
کد 626

در دیدار هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان با انجمن مدیران صنایع اصفهان سهل آبادی :تشکلها در برابر دولت دیدگاه یکپارچه و منسجم داشته باشند

رسالت اتاق بازرگانی حمایت از تشکلهای اقتصادی است

اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان با حضور  در محل انجمن مدیران صنایع اصفهان در صبحانه کاری به بررسی راههای توسعه همکاری های مشترک پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،در این دیدارسهل آبادی رییس خانه صنعت ،معدن و تجارت ایران و رییس اتاق بازرگانی و کسائیان نایب رییس انجمن مدیران صنایع ,  رییس پیشین اتاق بازرگانی  بر همکاری و همگرایی تشکلهای اقتصادی تاکید کردند 

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار ایجاد انسجام بین تشکلهای اقتصادی  و بهادادن به جوانان را از اولویت های هیات نمایندگان این دوره اتاق برشمرد و گفت:هیات نمایندگان این دوره اتاق تلاش کردند که از هر ثانیه امکانات اتاق برای حل مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی استفاده کنند.

وی خواستار ارایه پیشنهادات و راهکارهای  انجمن مدیران صنایع به اتاق بازرگانی با هدف هم افزایی و ایجاد همگرایی در بین تشکلها شد و گفت:کمیسیون های 11 گانه اتاق بازرگانی می تواند زمنیه حضور و فعالیت تشکلهای اقتصادی استان را در بخش ها تخصصی دو چندان سازد.

 

سهل آبادی  تشکیل معاونت جوانان و بانوان در اتاق بازرگانی اصفهان را گامی موثر در پویایی این تشکل برشمرد و گفت:عمده ترین فعالیت های اتاق آموزش محور و پژوهش مسایل و مشکلات فعالان و بنگاههای اقتصادی و   ارایه پیشنهاد به تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور است . 

وی انجمن مدیران صنایع را به عنوان یک ضلع مهم کمیسیون تشکلهای اتاق بازرگانی معرفی کرد و گفت:این انجمن در کنار خانه صنعت،معدن و تجارت و همچنین کانون کارفرمایان  با اتکای به سابقه فعالیت سه دهه اخیر ،نقش مهمی در هدایت  و تقویت تشکلهای اقتصادی خواهد داشت .

سهل آبادی تشکیل مجمع تشکلهای اقتصادی استان را گامی موثر در انسجام بخشی بین تشکلها دانست و گفت:تشکلهای اقتصادی بهترین مشاور برای دولت می تواند باشند و دولت به جای استفاده از یک عده خاص مشاور می تواند از ظرفیت تشکلها بهره گیرد.    

سهل آبادی خواستار برقراری برجام داخلی بین همه بخش های کشور با هدف توسعه اقتصادی  شد و گفت:همه بخش های حاکمیت شامل دولت،مجلس شورای اسلامی ،قوه قضاییه ،بخش خصوصی ، تعاونی و صنفی برای توسعه بایستی هماهنگ و هم صدا حرکت کنند.

انجمن مدیران صنایع می توانند همانند یک بال حرکتی  برای اتاق بازرگانی  باشد

«خسرو کسائیان»نایب رییس انجمن مدیران صنایع استان اصفهان در  این دیدار  گفت:انجمن مدیران می تواند  یک بال حرکتی برای اتاق بازرگانی اصفهان باشد.رییس پیشین اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:همکاری بین تشکلهای اقتصادی باعث رونق فضای کسب و کار می شود.

کسائیان خاطر نشان کرد:بخش خصوصی بایستی بر عملکرد دولت بویژه سازمان ها و ارگان های مرتبط  با تولید و تجارت نظارت کند و این نظارت می تواند با همکاری تشکلها امکان پذیر شود .

وی اضافه کرد:مدیرانی که  در مسیر فعالیت اقتصادی سالم بخش خصوصی کارشکنی می کنند بایستی با پیگیری تشکلها تغییر کند و این موضوع یکی از  مهم ترین کارکرد تشکلها می تواند باشد. 

وی یادآور شد:انجمن مدیران صنایع در سال 1358 به صورت سراسری در ایران تشکیل شد و شعبه استان اصفهان در سال 1369 راه اندازی شد.

وی شناخت مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی،فراهم آوردن امکانات و فرصتها برای توسعه صنعتی و همچنین ترغیب و تشویق سرمایه های جامعه به سمت تولید و صنعت را از وظایف این انجمن بر شمرد .

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه اقتصاد ایران بیش از 80 درصد دولتی است گفت:تعدد تشکل های اقتصادی موازی  باعث تضعیف بخش خصوصی برای چانه زنی با دولت است .

وی وظیفه اتاق بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار را همگرایی تشکلهای اقتصادی برشمرد و گفت:بایستی تلاش کنیم که هم تشکلها و بخش های اقتصادی استان یک حرف و استراتژی واحدی برای بیان خواستها و مسایل خود داشته باشند.

رناسی تصریح کرد:برای وحدت بین تشکلها باید ابتدا از دیدگاه های مشترک آغاز کنیم تا بتوانیم علاوه بر بهبود فضای کسب و کار ،زمینه توسعه بخش خصوصی در  اقتصاد کشور  را فراهم سازیم.

«حمیدرضا کریم پور»مسوول  گروه  مدیران جوان انجمن در این جلسه گفت: این گروه از سال 83 با حضور جوانان صنعتگر آغاز به کار کرد و در طول سالها فعالیت هایی در حوزه توانمندسازی واحدهای صنعتی به مدیریت جوانان انجام داده است.

«امیر کشانی»معاون جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار گفت:رویکرد اتاق بازرگانی رویکرد آموزش محور و جوان گرایی است و با همکاری انجمن مدیران صنایع می توان همکاری های نزدیکی در این بخش شاهد بود.


آلبوم تصاویر انجمن مدیران-11-94