تاریخ : دوشنبه 17 بهمن 1401
کد 6216

در نشست کاری رئیس و جمعی از اعضای هیئت نمایندگان با اعضاء اتاق بازرگانی اصفهان تاکید شد:

همت یکپارچه فعالان اقتصادی در مقابله با اصفهان ستیزی

در نشست کاری رئیس و جمعی از اعضای هیئت نمایندگان با اعضاء اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد برای امروز و آینده بهتر اصفهان باید همه فعالان اقتصادی مانع ترویج اصفهان ستیزی شوند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گلشیرازی رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در نشست کاری با فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه اتاق بازرگانی محل ارتباط و ایجاد گفتمان میان فعالان اقتصادی است، اظهار داشت: هیئت ‌نمایندگان اتاق بازرگانی، وظیفه نمایندگی از فعالان اقتصادی استان در چند محور را بر عهده دارند که پیگیری منافع اعضا از دولت با سازوکارهایی نظیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و نظارت بر عملکرد تیم اجرایی اتاق به منظور کمک به تسهیل امور صاحبان کسب و کار از آن جمله است.
وی از ارایه 52 خدمت به صاحبان کسب و کار استان در این دوره اتاق خبر داد و افزود: تمامی این خدمات در راستای ایجاد سیستمی برای تسهیل کسب و کار فعالان اقتصادی بوده که ایجاد 5دفتر منطقه ای در شهرستان‌های استان، ایجاد 13 شورا و نهاد، راه‌اندازی شتابدهنده تجارت بردار و ایجاد میزهای بانک مرکزی، گمرکی و صمت نمونه ای از این اقدامات است.  
گلشیرازی در ادامه با اشاره به استقبال فعالان اقتصادی از خدمات مشاوره‌ای اتاق بازرگانی اصفهان، بر تقویت بخش حقوقی بنگاه‌های اقتصادی تاکید و تصریح کرد: وجود تیم حقوقی قوی از مشکلات احتمالی پیشگیری خواهد کرد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان بکارگیری نیروی انسانی نخبه و کارامد در بخش‌های اجرایی اتاق را در راستای ایجاد سیستمی روان برای پیگیری امور فعالان اقتصادی بیان و تصریح کرد: هدفگذاری، ایجاد ساختار و سازمان و بکارگیری خبرگان و نخبگان در کنار یکدیگر شرط موفقیت بخش خصوصی است.
وی با تاکید بر اینکه اتاق نهم نشان داد با طراحی ساختاری درست برای فعالان اقتصادی و ایجاد منافع مشترک می‌توان اتفاقات مثبتی در اقتصاد استان رقم زد،افزود: چنانچه جهش شاخص محیط کسب و کار استان درچهار  سال گذشته از رتبه 28 به 5، به همین صورت محقق شد و این نتیجه ترویج همدلی و همراستایی برای اصفهان در مقابل فشارها و حملات اصفهان ستیزان بود.
رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان گفت: پروژه‌های انتقال آب، راه‌اندازی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان، کارگو ترمینال، مشارکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و...اقداماتی زیربنایی برای شکوفایی و تحول اقتصاد استان بوده است.
گلشیرازی در پایان سخنان خود بر ضرورت تشکیل انجمن واردکنندگان استان تاکید کرد و افزود: لازم است زیرساخت‌های خدماتی استان تقویت شود که راه‌اندازی شرکت توسعه گردشگری و شتابدهنده تجارت بردار نمونه‌ای از اقدامات دوره نهم اتاق در این حوزه است.
گلشیرازی وجود تاجر موفق را در ایجاد بازار برای تولیدات داخلی حایز اهمیت دانست و به تشریح اقدامات دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان در این حوزه پرداخت.
بهنام ابراهیمی، دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به نتایج مطلوب حاصل از نشست‌های رو در رو با فعالان اقتصادی گفت: این نشست‌ها در طول این دوره به‌صورت خوشه‌بندی‌شده و با هدف شناخت بهتر خواسته‌های فعالان اقتصادی دنبال شد و تمام اقدامات اتاق از جمله تدوین سند استراتژیک و تغییرات ساختاری آن بر اساس مباحث مطرح‌شده در این جلسات و نشست‌های مشابه شکل گرفت و تصویر واقعی و صحیحی از رسالت‌های اتاق که باید بر اساس آن محصول و خدمت تعریف می‌شد، احصا گردید.
لزوم افزایش سهم صنایع‌دستی در اقتصاد استان و توجه به تحقیق و توسعه در این صنعت، ضرورت حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط، مشکلات عدیده فعالان اقتصادی در حوزه مالیات و رفع تعهد ارزی، تأکید بر آموزش کارگروهی در دوره‌های آموزشی و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان، لزوم برنامه‌ریزی برای ایجاد تحول در صنعت پوشاک استان، ضرورت تسهیل صدور کارت بازرگانی، عدم همکاری بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به فعالان اقتصادی، صدور بخشنامه‌های متعدد از سوی دستگاه‌های دولتی و مشکلات ناشی از این اقدام ، مشکلات مربوط به نوسانات نرخ ارز،لزوم مدیریت واحد در حوزه انرژی در کشور، تمرکزگرایی در مرکز و عدم تفویض اختیار به شهرستان‌ها، مشکلات مربوط به تعیین حقوق و دستمزد کارگران و ضرورت پررنگ شدن نقش استان‌ها در شورای عالی کار، مشکلات مربوط به تشکیل شرکت مدیریت صادرات در حوزه کشاورزی، از جمله موضوعات مطرح‌شده از سوی حضار بود.
 
آلبوم تصاویر همت یکپارچه فعالان اقتصادی در مقابله با اصفهان ستیزی