تاریخ : سه شنبه 20 دي 1401
کد 6121

در نشست انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات نساجی استان عنوان شد؛

فرصت ویژه رونق صنعت نساجی با حضور قدرتمند در بازار روسیه

نشست انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات نساجی استان اصفهان با رئیس و جمعی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در این نشست رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به وجود بیش از  2 هزار واحد صنعتی اعم از کارخانه و کارگاه رسته نساجی در استان گفت: هر اقدامی در این صنعت، در درآمد سرانه و رفاه اجتماعی نقش داشته؛ لذا توجه به آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
مسعود گلشیرازی در ادامه با اشاره به 52 خدمت اراءه شده در اتاق بازرگانی اصفهان، تعریف پروژه‌های مشترک میان اتاق و انجمن به ویژه در حوزه آموزش و توانمندسازی را موجب رقم زدن اتفاقی مطلوب در این صنعت دانست.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم صنعت نساجی را به جایگاه مطلوب آن برسانیم، راهی جز تعریف و پیشبرد امور در قالب انجمن وجود ندارد. تعریف خدمات تخصصی در انجمن، نهادینه کردن مدل‌های پیاده شده در اتاق بازرگانی اصفهان و استفاده از خدمات اتاق برای توانمندسازی اعضاء از سوی انجمن نیز از نکات قابل توجه می‌باشد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان همچنین با اشاره به متولی بودن اتاق بازرگانی اصفهان در تکمیل زنجیره ارزش صنعت پوشاک و گردشگری در برنامه اقدام ملی، گفت: این اقدام به منظور نهادینه‌سازی در کل کشور انجام شده است.
گلشیرازی تعامل و همگرایی فعالان بخش خصوصی اصفهان با یکدیگر و مشارکت آنها به صورت جمعی در امور خیر را موجب بهتر شدن حال مردم استان دانست و تصریح کرد: این امر مهم در دستور کار پارلمان بخش خصوصی اصفهان به عنوان اتاق نسل سه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اقدامات اتاق اصفهان برای تسهیل صادرات به اوراسیا گفت: متأسفانه صادرات صنعتی به این کشور تاکنون محدود بوده و لازم است با کمک سازمان توسعه تجارت به عنوان معین، اتاق بازرگانی و همراهی انجمن‌ها این میزان افزایش یابد.
محمدرضا رجالی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های پوشاک و البسه از 1 الی 4 اسفند و نمایشگاه نساجی و ماشین‌آلات آن از 22 الی 25 اسفندماه سال جاری در روسیه، بر ضرورت استفاده حداکثری فعالان این حوزه از فرصت پیش آمده تأکید کرد.
وی برهه کنونی را فرصت خوبی برای توسعه بازار فعالان اقتصادی دانست و افزود: توسعه جدی را مدنظر قرار دهید و فرصت را مغتنم بشمارید.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه معافیت برخی کالاها به ویژه اجناس اشتغال‌زا از برگشت ارز حاصل از صادرات را عامل مهمی در رونق صنایع بیان و تصریح کرد: این مورد از سوی اتاق بازرگانی اصفهان در سال‌های ابتدایی پاندمی کرونا به نهادهای دولتی پیشنهاد شد و اخیراً محصولاتی نیز معافیت گرفته‌اند و این نتیجه پیگیری امور در قالب تشکل است.  
در ادامه رئیس هیئت مدیره انجمن نساجی اصفهان ارتقاء جایگاه این انجمن را حاصل همراهی و پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان دانست و گفت: برای اینکه عمر واحدهای تولیدی از عمر صاحبان آن بیشتر باشد نیازمند یک سیستم هستیم و به دلیل اعتقاد رئیس اتاق بازرگانی به این امر، باید در قالب تشکل اقدام کنید.
حبیب‌اله شاه کرمی تلاش پارلمان بخش خصوصی اصفهان و انجمن نساجی در جلسات شورای گفتگو در راستای بازنگری، اصلاح و حتی حذف قوانین و دستورالعمل‌های مشکل‌زا در صنعت را از دیگر اقدامات دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد.
وی افزود: امروز به واسطه همراهی اتاق بازرگانی و فعالیت در قالب تشکل، از نظرات انجمن به منظور صدور مجوزهای جدید در حوزه واردات و ارایه وام واحدهای صنعتی از سوی بانک‌ها استفاده شده و به عنوان منبع تشخیص شناخته می‌شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن نساجی اصفهان تاکید کرد: با همگرایی می‌توان قدرت چانه زنی در مراجع دولتی را بالا برده و مشکلات را حل کرد.
شاه کرمی در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم توجه ویژه به بازار روسیه، بر توجه به استاندارد بودن کالاهای صادراتی تاکید و تصریح کرد: الان فرصت خوبی برای رونق صنعت نساجی از طریق ورود به بازار روسیه است.
سعادت، دبیر میز روسیه در سازمان توسعه تجارت نیز با اشاره به رویدادهای مهم پیش رو در روسیه، خواستار حضور فعالانه فعالان این حوزه در این نمایشگاه‌ها شد و تاکید کرد: نگذارید رقبا فرصت را در دست گیرند زیرا امروز روسیه نیازمند صنعت نساجی ایران بوده و ممکن است این فرصت تداوم نداشته باشد.  
در ادامه آرش امامی، دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی نیز به ارائه گزارش عملکرد و نقشه راه انجمن صنفی کارفرمایان صنایع نساجی استان پرداخت. همچنین حاضران به بیان مشکلات و راهکارهای رفع آنها به منظور توسعه صنعت نساجی در استان پرداختند.
آلبوم تصاویر نشست انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات نساجی استان